In beeld: 10x modeboeken voor op de koffietafel

Een koffietafelboek is een interessant bijverkoop product in de modebranche. Met de feestdagen voor de deur heeft FashionUnited een selectie gemaakt van nieuwe exemplaren. Een modeboek zou een goed kerstcadeau kunnen zijn, voor wie zijn modekennis bij wil spijkeren, of zich simpelweg wil vergapen aan prachtige plaatjes.

Prêt-à-portea

Voor wie van mode of bakken houdt, of allebei. Het boek Prêt-à-portea staat vol ‘modieuze zoetigheden’ geïnspireerd op catwalk looks van Jimmy Choo, Moschino en Zac Posen bijvoorbeeld. Zo zijn er ook Burberry trenchcoat koekjes en Anya Hindmarch handtasjes van blauwe-bessen cake. Mourad Khiat, chef-patissier bij The Berkeley, creëerde de twintig recepten. Het Londense hotel The Berkeley serveert elk seizoen koekjes en cakejes geïnspireerd op de nieuwste catwalklooks. De prijs van het boek bedraagt 14,95 euro.

In beeld: 10x modeboeken voor op de koffietafel

Foto: The Berkley Facebook

Nederland in 100 kledingstukken

Het oranje Bavariajurkje, een broekpak van Mies Bouwman, de witte Hema-onderbroek, de G-star-spijkerbroek en de klompschoen van Jan Jansen. Het boek Nederland in 100 kledingstukken van auteur en modejournalist Milou van Rossum geeft een overzicht van de Nederlandse mode. Met humor. Op de cover prijkt de o-zo-bekende postzak jurk van Jan Taminiau. De prijs: 19,95 euro.

In beeld: 10x modeboeken voor op de koffietafel

Foto: screenshot Bol.com

Dit boek gaat niet over mode - de kracht van kleren

“Tenzij u dit boek liggend in bad leest, of ergens in een warm en zonnig naturistenparadijs, heeft u iets áán. Dat iets heeft u waarschijnlijk ooit gekocht of misschien wel zelf genaaid of gebreid, en vanmorgen na het douchen weloverwogen aangetrokken". Dit is de openingszin van Cécile Narinx, een van de schrijvers van 'Dit boek gaat niet over mode'. In beeld: 10x modeboeken voor op de koffietafel

Foto: screenshot Bol.com

Cécile Narinx, hoofdredactrice van de Nederlandse Harper’s Bazaar, legt in haar nieuwe boek uit wat kleding over je zegt. “Wat we aan hebben heeft invloed op en wordt beïnvloed door gemoedstoestand, ons zelfvertrouwen en imago, maar hangt ook samen met onze culturele achtergrond, de actualiteit en tradities,” zo staat er op de cover. Het boek, over de kracht van kleren, staat vol met anekdotes en verhalen. 'Dit boek gaat niet over mode' is verkrijgbaar voor 34,99 euro.

Gucci - Blind for Love

Gucci heeft een gelimiteerd fotoboek uitgegeven. 'Blind for Love', zoals de titel van het boek luidt, is een visueel naslagwerk van de Gucci Cruise 2017 collectiepresentatie in het Westminster Abbey onder leiding van creatief directeur Alessandro Michele. De show- en behind-the-scenes beelden zijn gemaakt door de Britse kunstenaar en fotograaf Nick Waplington. De plaatjes worden afgewisseld met songteksten van ‘Scarborough Fair’; de Engelse ballad die werd gespeeld tijdens de modeshow. Van het boek zijn maar 2000 kopieën verkrijgbaar, voor het bedrag van 95 dollar. Koningin Elizabeth I staat op de voorkant.

In beeld: 10x modeboeken voor op de koffietafel

Foto: screenshot website Assouline

Victoria Beckham: Style Power

Het boek ‘Victoria Beckham: Style Power ‘ vertelt hoe Victoria Beckham uitgroeide van Spice Girl en stijlicoon tot gerespecteerd modeontwerpster. Alle Victoria Beckham modecollecties zijn voor het 100 pagina tellende boek gefotografeerd. De meest recente beelden zijn die van haar shows in 2016. De prijs bedraagt: 19,00 euro.

In beeld: 10x modeboeken voor op de koffietafel

Foto: screenshot Bol.com

Louis Vuitton Fashion Eye

Louis Vuitton heeft vijf nieuwe fotoboeken uitgebracht: Fashion Eye Miami, Parijs, Shanghai, California en India. Opkomende talenten en de grootste modefotografen brengen ‘hun’ stad, regio of het land in beeld middels prachtige modefoto’s. De boeken zijn per stuk verkrijgbaar. Louis Vuitton heeft ook een gelimiteerde box met de volledige Fashion Eye boekencollectie.

Versace

Een visuele autobiografie van Donatella Versace. Het Italiaanse Versace ontwikkelde zich van familiebedrijf tot een van de grootste luxe merken wereldwijd. In het boek worden catwalk en backstage beelden uit het archief getoond van fotografen als Richard Avedon, Irving Penn en Steven Meisel. De prijs van Versace bij uitgeverij Rizzoli is 95 dollar.

A photo posted by Versace (@versace_official) on

7-delige serie Christian Dior

Modehuis Christian Dior viert zijn zeventigste verjaardag met een zevendelige boekencollectie. Elk deel is een eerbetoon aan een couturier die sinds de oprichting in 1947 met de scepter heeft gezwaaid bij het Franse luxe label, te weten Christian Dior, Yves Saint Laurent, Marc Bohan, Gianfranco Ferré, John Galliano, Raf Simons en Maria Grazia Chiuri. Het eerste deel, getiteld 'Dior by Christian Dior 1947-1957' is verkrijgbaar bij uitgever Assouline in het Frans, Engels en Chinees. De prijs van het 500 pagina tellende boek is 195 dollar. De andere delen verschijnen in 2017 en 2018.

In beeld: 10x modeboeken voor op de koffietafel

Foto: screenshot website Assouline

The Coveteur: Private Spaces, Personal Style

Met dit boek kun je je vergapen aan veertig kleding- en accessoire collecties van sterren. Het boek werd uitgebracht door The Coveteur vanwege het vijfjarige jubileum van de Amerikaanse website. The Coveteur biedt een kijkje in de kledingkasten van moderedacteuren, stylisten of modellen met een voorliefde voor mode. Daarvoor reist fotograaf Jake Rosenberg de wereld over. De prijs van het boek bedraagt 22,99 dollar.

A photo posted by Erica Luna (@iamericaluna) on

Vetements Summercamp 2

Het eerst boek van Vetements was binnen een dag uitverkocht, dus en tweede boek kon niet lang uitblijven. Het 480 pagina tellend boek staat in het teken van de SS17 collectie. Ook samenwerkingen met onder andere Juicy Couture, Brioni, Champion en Manolo Blahnik zijn terug te vinden het het boek. Beelden zijn gemaakt door fotograaf Pierre-Ange Carlotti eb bedraagt 50 euro.

A photo posted by hyp ysk (@ysk_0522) on

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN