́Born in Antwerp ́ biedt platform voor creatieve ondernemers

Antwerpen telt maar liefst 8.000 ondernemingen uit de creatieve sector, en het is dan ook geen verrassing dat deze sector erg belangrijk is voor de Scheldestad. Om de creatieve ondernemers in de kijker te spelen, heeft de Stad Antwerpen de campagne ´Born in Antwerp - Harbour of Creativity´ opgezet.

“In Antwerpen is al sinds de Gouden Eeuw plaats voor vernieuwing,” zegt Philip Heylen, Schepen voor cultuur en economie. “Door de kleinere schaal van deze stad met de blik op de wereld, uitstekende opleidingen en de interesse van de Antwerpse bewoners en bezoekers voor creativiteit, krijgen creatieven de kans echt te vernieuwen. ´Born in Antwerp´ wil dat verhaal vertellen en Antwerpen als creatieve proeftuin en inspirerend ecosysteem nog versterken.”

De start van het project viel samen met modecongres Fashion Talks dat onlangs plaatsvond. Tijdens het project zal onder andere De Invasie worden georganiseerd: een tentoonstelling waar talentvolle ontwerpers uit alle sectoren hun werk kunnen laten zien. Ook zullen daarnaast exposities worden opgezet waar masterstudenten en andere beginnende ontwerpers een steentje aan kunnen bijdragen.

De Stad Antwerpen heeft vijf curatoren aangesteld die voor ´Born in Antwerp´ zullen bekijken welk werk zal worden tentoongesteld: modeontwerper Bruno Pieters, industrieel ontwerper Axel Enthoven, 3D-artiest Rizon Parein, beeldend kunstenaar Lieven Segers en Creative Club of Belgium-directrice Isabel van den Broeck. Daarnaast zullen zij de gelegenheid krijgen eigen projecten op te zetten, al is momenteel nog niet bekendgemaakt welke projecten hieronder vallen.

´Born in Antwerp´ duurt tot eind september 2016. De campagne wordt dan afgesloten met een vierdaags festival dat samenvalt met de heropening van het museum Plantin-Moretus. De precieze data en programmering zijn nog niet bekendgemaakt.

Beeld: Diamondland.be

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN