Zeb neemt The Fashion Store over
bezig met laden...
Na de overname van PointCarré vorig jaar, gaat multi-merkenketen Zeb nu verder op het overnamepad. De keten voegt nu The Fashion Store toe aan het portfolio. “Met de overname van The Fashion Store willen we onze positie in de fashionmarkt verder versterken,” aldus Luc van Mol, CEO van Zeb, in het persbericht.
“We zien enorme opportuniteiten om een nieuwe doelgroep te bereiken. Daar waar Zeb vooral de jonge en zeer trendbewuste klant aantrekt, spreekt The Fashion Store een actief maar matuurder publiek aan, dat stijlvol en eigentijds gekleed wil gaan,” aldus Van Mol. “Op die manier hebben we als groep een heel groot klantenbereik.”
The Fashion Store overgenomen door Zeb
Van Mol hoopt met de overname de Belgische markt beter te bedienen. Van Mol geeft aan dat The Fashion Store dezelfde troeven heeft als de Zeb en PointCarré winkels. “Zo kiezen de drie enseignes resoluut voor locaties op grote invalswegen, voor een multimerken aanpak en een zeer hoge aandacht voor klanttevredenheid en service.” Daarnaast is de keuze voor de overname onderdeel van ‘een pro-actieve strategie om met de voeten vooruit de druk die van grote internationale spelers komt, het hoofd te bieden’. “De modewereld is een hyperconcurrentiële wereld met tal van mondiale spelers waar we als lokale keten tegen op moeten boksen. De krachten bundelen en schaalvoordelen creëren, is een absolute noodzaak om toekomstbestendig te blijven,” aldus Van Mol in het bericht. De groep draait op dit moment een omzet van 174,6 miljoen euro per jaar.
De zeven winkels van The Fashion Store gaan op in het moederbedrijf van Zeb, maar zal zijn eigen identiteit behouden. “De dagelijkse leiding van de keten zal in handen blijven van het huidige management van The Fashion Store, en ook het behoud van de 90 jobs is verzekerd,”aldus het persbericht. Voor het concept staan ook nog expansieplannen op de agenda.
Beeld: Zeb