(advertentie)
(advertentie)

De constante omzetgroei van Yoox Net-a-Porter (YNAP) zet ook in het derde kwartaal door. Het bedrijf rapporteert een toename van 17,7 procent naar een bedrag van 481,8 miljoen euro. Het resultaat in de eerste maanden van het boekjaar komen daardoor neer op een omzet van 1,5 miljard euro dankzij een stijging van 18,6 procent.

Net-a-Porter en Mr Porter, het ‘multibrand in season’ segment van de luxe groep, behaalde in het derde kwartaal een omzet van 235,9 miljoen euro dankzij een groei van 16,8 procent. Het ‘multibrand off-season’ segment, waar Yoox en The Outnet onder vallen, rapporteerde een groei van 17,4 procent naar een bedrag van 203,6 miljoen euro. De online flagship stores, van onder andere Valentino en Chloé waar YNAP voor verantwoordelijk voor is, leverde 42,3 miljoen euro op.

Noord-Amerika blijft de grootste markt voor de luxe groep, met een omzet van 138,6 miljoen euro in het derde kwartaal. De verkoop nam in deze regio toe met 10,3 procent. Vlak achter Amerika komt Europa, exclusief Groot-Brittannië en Italië als tweede markt met een omzet van 134,7 miljoen euro. Groei in de regio kwam neer op 17,5 procent. In Groot-Brittannië was echter de grootste groei van de groep gezien, 20,1 procent.