(advertentie)
(advertentie)
Verlies Mulberry blijft gelijk in H1

Modemerk Mulberry is stabiel gebleven in het eerste halfjaar van het financiële boekjaar, zo blijkt uit het rapport van de cijfers. De totale omzet kwam neer op 74,6 miljoen pond (84,5 miljoen euro). Voor belastingen werd een verlies geleden van 0,6 miljoen pond (0,67 miljoen euro), iets meer dan het verlies van 0,5 miljoen pond in dezelfde periode vorig jaar.

Ondanks de vlakke cijfers is CEO Thierry Andretta positief: “We leveren met onze strategie om Mulberry te laten groeien als globaal luxe merk. Ons internationale platform krijgt vorm en we hebben een goede eerste handelsperiode gezien in Japan dankzij onze samenwerking met OGF.” Andretta meldt te blijven investeren in de fabrieken in Somerset. Daarnaast ziet Mulberry volgens de CEO een grote vraag van toeristen in Londen.

Verkoop in de retail nam toe met 2 procent tot een bedrag van 56,6 miljoen pond (64,1 miljoen euro) De groothandelsactiviteiten leverden een omzet van 18 miljoen pond (20,3 miljoen euro) door een daling van 6 procent. Groot-Brittannië blijft de grootste afzetmarkt van het merk, met een omzet van 45,3 miljoen pond (51,3 miljoen euro). De internationale verkoop kwam neer op een omzet van 11,3 miljoen pond (12,8 miljoen euro).

Beeld: Mulberry facebook