Fast Retailing Co. Ltd., het moederbedrijf van onder andere Uniqlo, heeft in het eerste kwartaal een omzetstijging weten te bewerkstelligen van 4,4 procent. Ondanks de positieve cijfers is de groei toch afgevlakt in vergelijking met vorig jaar toen het nog een omzetgroei van 16,7 procent behaalde in het eerste kwartaal. Ook de winst daalde in de eerste drie maanden van het boekjaar, zo blijkt uit het kwartaalverslag.

De omzet kwam neer op 644.466 miljard yen (5,16 miljard euro). De nettowinst kwam neer op 80.285 miljard yen (643 miljoen euro) door een daling van 5,2 procent. Uniqlo International rapporteerde zowel omzet als winst stijgingen maar Uniqlo Japan had last van het milde weer wat resulteerde in lagere verkoop. De resultaten van de divisie in Japan zorgt grotendeels voor de daling in winst, aldus het rapport.

Uniqlo moet het voornamelijk hebben van hun winterseizoen met name door hun gespecialiseerde kleding met verschillende warmte technologieën, zo vertelde het merk tijdens de opening van de eerste winkel in Nederland afgelopen oktober.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN