• Home
  • Nieuws
  • Business
  • Uitdagende internationale retailmarkt: Resultaten Hunkemöller zakken terug, zet in op groei-initiatieven

Uitdagende internationale retailmarkt: Resultaten Hunkemöller zakken terug, zet in op groei-initiatieven

Door Caitlyn Terra

bezig met laden...

Scroll down to read more
Business
Storefront van Hunkemöller. Credits: Hunkemöller

Lingerieketen Hunkemöller (Hunkemöller International BV) heeft in het afgelopen boekjaar de omzet en het operationeel resultaat zien teruglopen. De omzet kwam ruim 40 miljoen euro lager uit op een niveau van 542,3 miljoen en het operationeel resultaat bleef steken op 42,8 miljoen euro. De ‘uitdagende internationale retailmarkt’ speelde de keten parten, maar het bedrijf benadrukt in te zetten op groei-initiatieven die in 2024 tot betere resultaten moeten leiden.

Hunkemöller is aan het optimaliseren, zo meldt een woordvoerder van de keten aan FashionUnited. Zo zijn de afgelopen tijd 45 winkels gesloten, maar ook 11 nieuwe vestigingen geopend. De openingen vonden plaats ‘op betere locaties’. De optimalisatie van het winkelportfolio wordt de komende jaren voortgezet. Bestaande winkels worden opgeknapt, de winkelformule moet geïnnoveerd worden en er moeten interactieve technologieën geïntroduceerd worden.

Omzet en operationeel resultaat Hunkemöller teruggelopen, zet in op optimalisatie en groei-initiatieven

Halverwege 2024 opent Hunkemöller een nieuw distributiecentrum dat moet helpen de toelevering van de winkels te verbeteren en efficiënter te maken. Ook wordt ingezet op het betreden van nieuwe markten, verbeteren van verkoopkanalen en een ‘meer op maat gesneden productaanbod’.

Om de nieuwe groei-initiatieven te ondersteunen heeft Hunkemöller aanvullende financiering gekregen van 50 miljoen euro, zo meldt de woordvoerder. De nieuwe initiatieven worden ondernomen onder leiding van kersverse CEO Brian Grevy. Grevy startte februari 2024 in de positie en nam het stokje over van Philip Mountford.

Hunkemoller