Torfs: de tofste werkgever van Europa
bezig met laden...
Na tien jaar de beste werkgever van België te zijn geweest, is Schoenen Torfs nu óók de beste werkgever van Europa. Daarmee ging een lang gekoesterde wens in vervulling.
Beste werkgever van een land word je niet zomaar. Laat staan van Europa! Maar afgelopen juni was het zover. In Stockholm, Zweden, op dezelfde plek waar jaarlijks de Nobelprijzen worden uitgereikt, mocht familiebedrijf Schoenen Torfs eindelijk – na vier keer op de tweede plaats te zijn geëindigd – de eerste prijs mee naar huis nemen. Maar liefst 125 bedrijven uit 19 landen maakten, verdeeld over vier categoriën, kans op de titel “Great Place To Work Europe, oftewel: “Beste werkgever van Europa”.
Optimistisch en verrassend
“De overwinning van de Europese titel in de categorie ‘meer dan 500 werknemers’ is de bekroning op ons werk én de bevestiging dat we op de juiste weg zijn”, aldus CEO Wouter Torfs. “Wij geloven dat ondanks, of juist doordat, we in een steeds snellere digitale wereld leven, de behoefte aan menselijkheid en authenticiteit groter wordt. En dat is nu precies waar wij voor staan. Natuurlijk: wij omarmen de omnichannel ontwikkelingen en als bedrijf zijn we continu in beweging en op zoek naar verbetering. Maar één ding blijft onveranderd. Dat is dat wij een optimistische en verrassende partner voor al onze stakeholders willen zijn. Voor onze klanten en medewerkers, voor onze leveranciers en relaties en voor de samenleving. We zijn ervan overtuigd dat we dit doel alleen kunnen bereiken als onze medewerkers zich geliefd voelen.”
Groeiende webshop
Schoenen Torfs is de bekendste schoenenretailer van België en heeft meer dan 75 winkels in Vlaanderen en Wallonië. Dankzij de sterk groeiende webshop is de retailer inmiddels ook buiten de landsgrenzen actief, onder andere in Nederland. Hoewel de nadruk op schoenen ligt, richt Torfs zich steeds meer op het totaalplaatje. “In onze nieuwe winkelconcepten mikken we echt op beleving”, vult HR-manager Els van Keymeulen aan. “We willen onze klanten graag van top tot teen stylen. Daarom hebben we ons assortiment nog meer uitgebreid. Dit vinden niet alleen onze klanten fijn, maar ook onze medewerkers. Zo kunnen ze klanten nog beter helpen om sterk én hip in hun schoenen te staan.”
Passie voor fashion en mensen
“Ons doel is om de meest klantvriendelijke retailer te zijn en te blijven”, aldus Van Keymeulen. “Dat doen we vanuit ons hart. En vanuit onze passie voor fashion en mensen. Wat werknemers bij ons mogen verwachten is 360° zorgzaamheid. Kernwaardes als werkplezier, goesting en oprechte waardering staan bij ons hoog in het vaandel. Als onze medewerkers willen groeien, zowel als persoon als in hun werk, dan geven we ze daar alle gelegenheid toe. Zo krijg je medewerkers die eigenaarschap nemen in hun functie en enthousiast mee willen werken aan mooie doelen en resultaten.”
Gedreven mensen
Na zeventig jaar is Schoenen Torfs nog altijd een groeiend bedrijf. Er worden nieuwe activiteiten ontplooid en nieuwe winkels geopend. Dat betekent dat er altijd behoefte is aan gedreven mensen met het hart op de juiste plek. Els: ’Mensen die gebeten zijn door mode, die graag voor een dynamisch bedrijf willen werken, die deel willen uitmaken van een community waarin we elkaar bijstaan en die hun schouders eronder willen zetten: die mensen zijn van harte welkom om bij ons te solliciteren.”
Zie www.torfs.be/nl/jobs of neem een kijkje op www.fashionunited.be/jobs/torfs-vacatures/ voor meer info.
Wat maakt Torfs uniek?
- Met meer dan 90% vrouwen is Torfs een community van echte ‘female power’
- Torfs is een echt familiebedrijf en is voor 100% in handen van de familie Torfs
- De medewerkers staan altijd op de eerste plaats
- Elke medewerker krijgt op zijn of haar verjaardag een extra dag vrijaf
- Torfs handelt vanuit het geloof dat gelukkige medewerkers leiden tot gelukkige klanten
- Elk individu wordt gestimuleerd om met zijn of haar talent en passie aan de slag te gaan