Begin dit jaar meldde CEO Wouter Torfs van Schoenen Torfs al dat de omzet met 7,7 procent was gestegen in 2017, de topman gaat nu tegenover De Tijd verder in op de cijfers van afgelopen jaar. Het bedrijf behaalde een omzet van 142,8 miljoen euro.

In januari meldde Torfs nog dat de omzet in de winkels met 5,5 procent was gestegen en in de webshop de omzet zelfs met 37,5 procent omhoog zijn geschoten. Tegenover De Tijd wordt er toch een iets genuanceerder beeld geschetst door de topman. De verkoop in de retail nam toe met 4 procent, waar de webwinkel een groei van 30 procent doormaakte. Inmiddels brengt de webwinkel 15 procent van de totale omzet op.

Wouter Torfs is positief over de resultaten van de webwinkel tegen De Tijd. De CEO ziet de groei als een teken dat Schoenen Torfs de opkomst van online winkels zoals bijvoorbeeld Zalando de baas kan zijn. “Een derde van onze online verkoop komt van mensen die in onze winkels hun schoenmaat of gewenste kleur niet kunnen vinden en die ter plaatste online hun voorkeursschoenen bestellen,” aldus de CEO tegen de krant. Ook schoenen die online gekocht worden, kunnen in de fysieke winkels worden opgehaald.

Tijdens het eerste halfjaar waren de berichten uit de fysieke winkels minder rooskleurig. De omzet daalde daar met 4 procent, aldus Torfs. De webwinkel groeide met 20 procent.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN