Operationeel verlies Under Armour valt gunstiger uit dan verwacht in FY2018

Under Armour, Inc. heeft significante vooruitgang geboekt met de transformatie van het bedrijf in 2018, zo luidt het jaarverslag. De omzet steeg met 4 procent en het operationeel verlies viel gunstiger uit dan verwacht. In december waarschuwde het bedrijf nog voor een verlies van 60 miljoen dollar terwijl het uiteindelijk is neergekomen op 25 miljoen dollar.

Under Armour behaalde een omzet van 5,2 miljard dollar (4,6 miljard euro) in het boekjaar 2018. Het netto verlies kwam neer op 46 miljoen euro (40,7 miljoen euro). De omzet uit de groothandel verbeterde met 3 procent naar 3,1 miljard dollar (2,7 miljard euro). Direct-to-consumer omzet steeg met 4 procent naar bij 1,8 miljard dollar (1,5 miljard euro).

Under Armour had in thuisregio Noord-Amerika te maken met een omzetdaling van 2 procent. In het gebied werd een omzet van 3,7 miljard dollar behaald. In de EMEA (Europa, Midden-Oosten en Afrika) behaalde het merk een omzetgroei van 25 procent en ook in de Asia-Pacific regio was een flinke groei van 29 procent te zien. In Latijns-Amerika steeg de omzet met 8 procent.

Omzet uit het kledingsegment steeg met 5 procent naar 3,5 miljard dollar (3 miljard euro) en omzet uit de schoenen steeg met 2 procent naar 1,1 miljard dollar (974 miljoen euro). In het accessoires segment bij Under Armour, Inc. daalde de omzet met 5 procent naar 422 miljoen dollar (373 miljoen euro).

Beeld: Under Armour website

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN