(advertentie)
(advertentie)

Fast Retailing, het moederbedrijf van onder andere Uniqlo, behaalde het afgelopen kwartaal een omzet van 460,4 miljard Japanse yen (3,5 miljard euro), zo meldt het bedrijf. De winst steeg in deze periode met 19.5 procent naar 47,8 miljard Japanse yen (370 miljoen euro).

In het thuisland, Japan, zag de groep een omzetstijging van 3,5 procent. Bij hetzelfde aantal winkels groeide de omzet met 2,7 procent. Volgens het bedrijf is de omzetgroei in Japan voornamelijk te danken aan een sterke verkoop van bh’s zonder beugel, Dry Stretch Kando broeken en andere items die in het nieuws zijn geweest. In deze periode steeg ook het aandeel van e-commerce in de verkoop tot 6.7 procent van het totaal dankzij een toename van 17.3 procent.

Internationaal deden vooral de winkels in Zuid-Korea en China het goed, meldt het bedrijf. In Europa focust Fast Retailing zich op 10 nieuwe winkelopeningen waardoor de winst lager uitviel dit kwartaal lager uitviel dankzij kosten die de openingen met zich mee brengen. Zo heeft Uniqlo bekendgemaakt een derde vestiging in België te openen, dit keer in Brussel.