Omzetgroei blijft stabiel tijdens herstructurering Hugo Boss

Hugo Boss heeft opnieuw een lichte omzetgroei gerealiseerd in het gehele boekjaar. Bij gelijke wisselkoersen heeft de Duitse groep de omzet opgevoerd met 2 procent, zo blijkt uit de voorlopige resultaten. De komende vier jaar belooft het bedrijf een omzetgroei tussen de 5 en 7 procent, zo maakte Hugo Boss AG eerder bekend.

Hugo Boss AG maakte eind 2016 bekend dat het twee labels ging schrappen en minder winkels gaat openen. De groep heeft het op dat moment al langere tijd moeilijk. Boss Orange en Boss Green worden geschrapt. De focus komt te liggen op Hugo en Boss in de nieuwe strategie en e-commerce moet een belangrijkere rol gaan spelen. Hugo Boss AG heeft in het boekjaar 2018 voor het eerst een online omzet boven de 100 miljoen behaald, zo blijkt uit de voorlopige cijfers.

Hugo Boss AG behaalde het afgelopen boekjaar een omzet van 2,796 miljard euro, zo blijkt uit het rapport. Dit betekent dat het bedrijf de omzet de omzet met 2 procent heeft weten op te voeren het afgelopen jaar. Het voorgaande boekjaar werd een omzetstijging van 3 procent gerealiseerd. Zoals vorig boekjaar was de omzetgroei in 2018 ook voornamelijk te danken aan de kracht van de eigen retail, aldus Hugo Boss AG. Het EBITDA komt nagenoeg uit op hetzelfde niveau als vorig boekjaar, maar exacte cijfers worden nog niet gegeven. Het netto-inkomen lag in het boekjaar 2017 op 231 miljoen euro.

Hugo Boss versnelt groei in vierde kwartaal

“We kijken terug op een succesvol 2018. We hebben het tempo van de groei versnelt en onze doelen voor het hele jaar behaald, ondersteunt door een positief vierde kwartaal,” aldus Mark Langer, CEO van Hugo Boss AG in het verslag. “We zijn overtuigd dat we duurzaam en winstgevend zullen groeien in 2019 en verder. Het volgende jaar zullen we ons compleet focussen op de uitvoering van ons 2022 businessplan. We zullen ons aanbod personaliseren en belangrijke processen versnellen. Door dit te doen stuwen we de vraag naar het merk en bereiken we een belangrijke mijlpaal voor het bereiken van onze doelen.” Hugo Boss AG wil sneller groeien dan de markt, zo gaf het in november al aan. Door de processen te versnellen wil het sneller inspelen op de behoeften van klanten en nieuwe tendensen in de markt.

In het vierde kwartaal zag Hugo Boss AG de omzetgroei versnellen naar 7 procent. In het kwartaal werd een omzet behaald van 783 miljoen euro. De eigen retail maar ook de groothandel rapporteerde groei. In de eerdere kwartalen werd in de groothandel nog een afname gezien, mede door de herziening van het groothandelsnetwerk. De handel in Duitsland bleef stabiel en Groot-Brittannië, Frankrijk en China sprongen eruit op het gebied van omzetontwikkeling, aldus het rapport.

Beeld: Hugo Boss website

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN