• Home
  • Nieuws
  • Business
  • Omzet E5 Mode overtreft niveau voor pandemie, bedrijf blijft inzetten op winkelbeleving, merken en medewerkers

Omzet E5 Mode overtreft niveau voor pandemie, bedrijf blijft inzetten op winkelbeleving, merken en medewerkers

Door Nora Veerman

bezig met laden...

Scroll down to read more

Business

Beeld: E5 Mode

De Belgische familiale modeketen E5 heeft in de eerste helft van het boekjaar het omzetniveau van voor de pandemie overtroffen. Daarnaast verdubbelde de keten het aantal nieuwe klanten. ‘Het bereiken van een breder en jonger publiek, met een vernieuwend aanbod en winkelconcept loont’, zo luidt het in een persbericht. Het merk blijft daar de komende jaren in investeren.

Over het boekjaar 2021 behaalde E5 Mode een omzet van 66,5 miljoen euro, in lijn met de eigen prognoses. In de eerste zes maanden van dit jaar groeide de omzet met 43 procent ten opzichte van het eerste half jaar van 2021. Tegen het einde van het boekjaar beoogt E5 Mode op een omzet van negentig miljoen euro te zitten, zo is in het persbericht te lezen.

E5 Mode investeert in winkels, logistiek, medewerkers en huismerken

Om de groei te realiseren wordt de komende tijd flink geïnvesteerd, tussen de drie en vijf miljoen euro per jaar. Dat geld gaat onder meer naar winkels. Halverwege 2024 moet het aantal winkels zijn opgelopen van 55 naar 60. Drie nieuwe flagshipstores en twee reguliere winkels staan al op de planning. “Met de vernieuwing en uitbreiding van onze winkels verhogen we de nabijheid bij onze klanten,” aldus CEO’s Peter en Kristof De Sutter.

Beide CEO’s zijn afkomstig uit de Vlaamse textielfamilie die het bedrijf begin 2021 overnam. Ze zeiden toen al te zullen focussen op ‘service en beleving in de winkels’. Die aanpak wordt doorgezet. “We zetten heel hard in op een gepersonaliseerde aanpak met een echte ‘boetiekbeleving’ in onze winkels. We versterken deze aanpak nog met het heropstarten na corona van de personal shopping service My Style in onze flagshipstores.”

Daarnaast zet E5 Mode in op de naar eigen zeggen duurzamere huismerken Refive Denim en Liberty Loving Nature. Het doel daarvan is het ‘aantrekken van een jonger publiek en klanten die bewuster mode willen consumeren,’ zo blijkt uit het persbericht. Refive Denim is een jeanslijn die voor een deel wordt geproduceerd uit gerecycled en biologisch katoen. Liberty Loving Nature wordt gemaakt van biologisch katoen, Lenzing-viscose en gerecycleerd polyester.

Verder gaan er extra middelen naar de webshop, naar logistiek, en naar medewerkers. Momenteel heeft E5 Mode dertig vacatures openstaan, zo schrijft het. Peter en Kristof De Sutter: “We blijven nieuwe medewerkers aantrekken, winkels openen en onze huismerken, samen met andere collecties, uitbreiden, verjongen en verduurzamen.”

E5 Mode