Nieuwe CEO voor Hudson’s Bay Nederland, warenhuizen moeten zich opnieuw uitvinden

Nieuw leiderschap voor de Nederlandse Hudson’s Bay winkels. Na de fusie tussen Signa en de Europese tak van Hudson’s Bay is Armin Devender aangesteld om de Nederlandse winkels onder zijn hoede te nemen, zo Karstadt in een persbericht.

Devender was al werkzaam bij Galeria Kaufhof, een van de ketens die onder het fusiebedrijf vallen. Devender was verantwoordelijk was voor de opening van de eerste Hudson’s Bay winkels in Nederland, ‘hij kent de markt en alle winkels zeer goed en is ééń van onze beste salesmanagers’, aldus Steohan Fanderl, CEO van Karstadt en Kaufhof in het persbericht.

Het doel met de Nederlandse winkels is de klantenbasis te verbreden en de grootte van de winkels aan te passen, aldus Fanderl. De dertien warenhuizen van Hudson’s Bay voerden in 2018 al veranderingen door in het assortiment om een bredere doelgroep aan te spreken. Fanderl meldt dat de lokale aanwezigheid van het fusiebedrijf in de markt geheel herzien gaat worden.

De fusie zorgt in meerdere landen al voor onrust. Het Belgische Galeria Inno sluit aan het einde van januari de webshop, ook een besluit van hogeraf uit het fusiebedrijf.

Beeld: FashionUnited

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN