Warenhuis Galeria Inno gaat vanaf februari verder zonder webshop. De webwinkel sluit op 31 januari haar deuren, zo melden De Standaard en De Tijd. Galeria Inno maakte de verandering deze week bekend aan de klanten via een mail, zo meldt De Tijd. Op de website van de keten blijkt al dat in de soldenperiode alleen kortingen gelden in de winkels.

E-commerce directeur Jok Junius van Galeria Inno vindt het een opmerkelijke stap van de nieuwe eigenaar. Galeria Inno werd in het najaar van 2018 betrokken bij een fusie van de Europese tak van Hudson’s Bay en Signa. “Het is ons Duitse moederbedrijf Galeria Kaufhof dat beslist heeft onze webwinkel stop te zetten. We hebben de ambitie en de noodzaak opnieuw een Belgische webwinkel te openen, maar we wachten op de e-commerce strategie van onze nieuwe aandeelhouder. Zolang die onduidelijk is, doen we lokaal geen grote investeringen,” aldus Junius tegen De Tijd.

Junius meldt tegen De Standaard dat het boekjaar van het moederbedrijf op ‘31 januari afloopt en voor volgend jaar is er geen nieuw budget voorzien [voor de e-commerce van Galeria Inno, red.]’.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN