Levi Strauss had ‘beste jaar in decennium’ in 2017

Levi Strauss heeft het afgelopen financiële jaar de omzet flink zien toenemen. Waar het bedrijf in 2016 nog maar 1 procent pluste, noteerde het spijkerbroekenmerk nu 8 procent omzetgroei.

De totale omzet van het bedrijf kwam uit op 4,9 miljard dollar (4 miljoen euro) op 26 november 2017, de laatste dag van het financiële jaar voor de groep. Het netto inkomen nam af met 3 procent dankzij een aflossing van schulden en bedroeg 281 miljoen dollar (229 miljoen dollar).

”Onze groei en ons momentum versnelde in Q4 en sloot daarmee het sterkste jaar met betrekking tot omzet af die we in een decennium hebben gehad,” aldus Chip Bergh, CEO van Levi Strauss. “Onze strategieën werken en de investeringen die we hebben gedaan om ons bedrijf verder te diversifiëren de afgelopen jaren betalen uit. Dit is het beste te zien door de kracht van het Levi’s merk wereldwijd.”

Levi Strauss ziet omzet met 8 procent toenemen in FY2017

De grootste groei zag Levi Strauss in Europa het afgelopen jaar met een omzettoename van 20 procent naar 1,3 miljard dollar (1 miljard euro). Geheel Amerika blijft voor het merk echter de grootste markt met een totale omzet van 2,7 miljard dollar (2,2 miljard euro). In Amerika was de groei van 3 procent voornamelijk te danken aan de uitbreiding van het eigen retail netwerk en het sterke resultaat van de Signature en Denizen merken, aldus het jaarrapport. Dockers leverde echter minder omzet op in de groothandels kanalen en dempte de groei daardoor. In Azië nam de omzet toe met 5 procent naar een bedrag van 818 miljoen dollar (668 miljoen euro).

Beeld: Levi's Facebook

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN