Hugo Boss rapporteert positief tweede kwartaal

Hugo Boss rapporteerde opnieuw een lichte groei in de omzet. Het bedrijf behaalde in het tweede kwartaal een omzet van 636 miljoen euro dankzij een stijging van 2 procent ten opzichte van vorig jaar. De omzet van het tweede kwartaal ligt daarmee wel 15 miljoen lager dan het eerste kwartaal van 2017.

“Onze strategische herstructurering begint zijn vruchten af te werpen. De zaken in het tweede kwartaal zijn aanmoedigend. We hebben vooruitgang geboekt in de Verenigde Staten en met onze online verkoop,” aldus Mark Langer, CEO van Hugo Boss AG. “We bevestigen daarom onze verwachting voor het gehele jaar en zien de toekomst na dit jaar met zelfvertrouwen tegemoet.”

Europa blijft de grootste markt voor Hugo Boss, alhoewel het merk daar wel een kleine daling van 2 procent waarnam in de verkoop. De regio had volgens het merk last van de veranderingen in leveringen bij de groothandel. In de Benelux werd echter wel een omzetstijging gerapporteerd, 4 procent. In de APAC-regio zag Hugo Boss de grootste groei in omzet, 11 procent, mede dankzij de positieve trend van de Chinese economie. De verkoop in China steeg met 14 procent.

Beeld: Website Hugo Boss

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN