• Home
  • Nieuws
  • Business
  • Given Fashion bouwt met TCOG aan langetermijnvisie

Given Fashion bouwt met TCOG aan langetermijnvisie

PARTNER CONTENT
Door Partner

bezig met laden...

Scroll down to read more
Business

Mode draait niet alleen om het mooie plaatje, maar ook om de binnenkant. Dat is de visie van Given Fashion en daarom zijn de collecties altijd voorzien van een positieve boodschap. Sinds de oprichting in 2013 maakt het modebedrijf gebruik van de fashiontotaaloplossing van TCOG om klanten zo efficiënt mogelijk te bedienen.

Bekende vrouwen als Quinty Trustfull, Anouk Hoogendijk en Glennis Grace worden regelmatig gespot in kleding van Given Fashion. Het modemerk, dat in 2013 werd opgericht door John Hofwijks, richt zich voornamelijk op dameskleding. Daarnaast is er ook een herenlijn. De signatuur van het merk laat zich het beste omschrijven als business chique: de kleding is zowel geschikt om zakelijk te dragen als voor een drankje in de stad na het werk.

Blijvende indruk

De visie van Given Fashion is dat kleding niet alleen draait om het mooie plaatje, maar de drager ook zelfvertrouwen kan geven. De teksten op de kleding zijn dan ook altijd positief, denk aan quotes als ‘elegance never fades’ of ‘real beauty is inside’. Op die manier hoopt het merk een positieve bijdrage te leveren aan de maatschappij. De grootste uitdaging is volgens John Hofwijks om meer marktaandeel te veroveren. “We zijn blij om te merken dat steeds meer mensen ons kennen. Doordat de kwaliteit goed is, worden we onthouden. Dat is precies ons streven: we willen een blijvende indruk achterlaten en zo stapsgewijs groeien.” Het modebedrijf heeft momenteel vijf medewerkers in dienst in Nederland en vier in China. Daarnaast wordt er gewerkt met freelancers en agentschappen in het buitenland.

Unieke combinatie

Al vanaf het allereerste order maakt het modebedrijf gebruik van de oplossing van TCOG. Voordat hij Given Fashion startte, was John Hofwijks werkzaam bij een ander merk dat eveneens samenwerkte met TCOG. Vanuit zijn functie als logistiek manager was hij nauw betrokken bij de implementatie van de bedrijfssoftware. Zodoende kende hij alle ins en outs van het programma en wist hij hoe gebruiksvriendelijk het is voor de modebranche. “ItSuitsFashion, de fashion totaaloplossing van TCOG is speciaal voor deze branche ontworpen met maatbogen en kleurcodes”, vertelt hij. “Het stelt ons in staat om enerzijds voororders in te voeren en anderzijds klanten te bedienen die artikelen ter plekke uit voorraad willen kopen. Deze combinatie kom je vrijwel nergens tegen en die flexibiliteit is een groot pluspunt.”

Cijfers liegen niet

In de modewereld wordt er volgens Hofwijks veel op gevoel gewerkt: retailers vinden een bepaald artikel mooi of niet mooi. “Maar cijfers liegen niet”, aldus Hofwijks. “Het systeem kijkt puur naar de statistieken en haalt daar de waardevolle data uit. Dát is de echte waarheid. Als we zien dat een bepaald product vorig seizoen is uitverkocht, kopen we het seizoen daarop meer aantallen van dit artikel in. Zo kun je, door slim gebruik te maken van bedrijfsdata uit het verleden, steeds scherper inkopen. Geld verdienen doe je in eerste instantie door geen geld te verliezen.” Wat het systeem van TCOG uniek maakt is dat het echt een totaaloplossing is. “Meestal heb je aparte boekhoudprogramma’s voor de administratie en voor de orderadministratie. Nu hebben we alles in één, dat scheelt veel extra handelingen. Tijd is geld.”

Persoonlijke klik

Salesmedewerkers met weinig computerervaring wordt het heel makkelijk gemaakt om klanten te helpen. Zo kunnen zij bijvoorbeeld zelf een creditnota maken als een klant iets terug wil sturen. Dit hoeft niet te worden doorgegeven aan de orderadministratie. “Zo houd je de snelheid erin en dat is voor klanten ook erg prettig.” Voor Hofwijks was de beslissende factor om voor TCOG te kiezen het persoonlijke contact.Bij veel IT-bedrijven heb je te maken met programmeurs, die veel verstand van zaken hebben op technisch vlak, en accountmanagers die je het pakket verkopen. Bij TCOG is de consultant waarmee ik contact heb ook communicatief sterk. Je krijgt goed advies over de inrichting van het systeem en ook na de implementatie wordt er meegedacht over de opvolging. Mijn contactpersoon is nog steeds dezelfde als in het begin.”

Langetermijnvisie

Om in te spelen op de veranderde markt blijft Given Fashion zijn bedrijfsprocessen verbeteren. Zo stapte het bedrijf eind vorig jaar over op e-invoicing. Voorheen werden alle facturen nog per post verstuurd, nu verloopt alles digitaal. “Een enorme vooruitgang, dit geeft ons veel meer overzicht. Door klanten is hier ook erg positief op gereageerd. Het schrijven van orders gebeurt nu nog wel ouderwets met de hand. In samenwerking met TCOG zijn we bezig om ook dit proces te digitaliseren met behulp van een app, met ingang van komende najaarscollectie.” Een koppeling tussen de webshop en het B2B-platform staat nog op de planning. Dit is interessant omdat beide platformen vaak gebruikmaken van dezelfde voorraad. “Maar zoals ik al zei, we doen alles stap voor stap”, besluit Hofwijks. “Bij Given geloven we in een langetermijnvisie.”

Meer informatie over TCOG is te vinden op www.tcog.be

Over TCOG

TCOG, met hoofdkantoren in Turnhout (BE) en IJsselstein (NL) is sinds 2001 actief als Microsoft ERP partner. TCOG realiseert zich als geen ander dat het ultieme samenspel tussen feiten en gevoel doorslaggevend is voor succes. Daarom genereert TCOG échte antwoorden op doelgerichte vraagstukken met ruimte voor gevoel, zodat bedrijven in de Fashion-, Retail-, Hospitality- en Industry-branche werkelijk het beste uit hun business kunnen halen. Bij TCOG werken mensen-mensen die er alles aan doen om hun klanten verder te laten groeien met hun ambities. Dit door te denken vanuit het oogpunt van de klant en daar eigen kennis en expertise aan toe te voegen. Volg TCOG op Twitter via @TCOGtechnology, LinkedIn of volg onze Facebookpagina.

AUTOMATISERING
E-INVOICING
fashion totaaloplossing
Given Fashion
John Hofwijks
Partner Content
TCOG
VOORRAADBEHEER