Europa en Azië trekken omzet Guess omhoog, netto verlies stabiel in Q1

Dit jaar moet het begin van een ‘ommekeer’ worden bij Guess, Inc, zo meldde het bedrijf tenminste in het begin van het boekjaar. Het momentum in Europa en Azië zorgt in ieder geval voor een omzetgroei van 15 procent in het eerste kwartaal, maar het nettoverlies onderaan de streep blijft nagenoeg gelijk, zo blijkt uit de kwartaalcijfers.

Beweeg over de grafiek om meer te weten te komen.

De omzet kwam aan het einde van de eerste drie maanden van het boekjaar neer op 521 miljoen dollar (444 miljoen euro). Azië rapporteerde de meeste omzetgroei bij Guess, Inc., het gebied behaalde een groei van 32,6 procent. In Azië kwam de omzet neer op 84 miljoen dollar (71 miljoen euro) in het eerste kwartaal. Met een groei van 24 procent komt Europa op de tweede plaats betreft groei, het gebied heeft echter wel een aanzienlijk grotere omzet. De verkoop in Europa kwam neer op 205 miljoen dollar (174 miljoen euro).

Het zorgenkind van Guess, Inc., Amerika zag verbetering in de eerste drie maanden. De afname werd gereduceerd naar 1 procent. Verkoop bij gelijk aantal winkels kwam neer op een stijging van 2 procent. In de retail werd een omzet van 171 miljoen dollar (145 miljoen euro) behaald, in de groothandel 40 miljoen dollar (34 miljoen euro).

Ondanks de vooruitgang bij het bedrijf, bleef het netto verlies nagenoeg gelijk. Het verlies verbeterde met een fractie van 0,3 procent tot een bedrag van 21,2 miljoen dollar (18 miljoen euro).

Beeld: Guess, Inc website

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN