Brunello Cucinelli voert omzet op met 8,1 procent in 2018

“Opnieuw is een jaar op ‘fantastische’ wijze geëindigd,” aldus CEO Brunello Cucinelli, van het gelijknamige merk. “Zowel op het gebied van cijfers als vanuit het imago van het merk op wereldwijd niveau,” aldus de topman in het voorlopige jaarverslag. Brunello Cucinelli S.p.A. zag de netto omzet stijgen met 8,1 procent naar 553 miljoen euro in het afgelopen boekjaar.

“We geloven, mede door de positieve reacties afgelopen winter en de kwantiteit van orders voor Spring Summer 2019, dat we nog een jaar van groei tegemoet gaan dat overeenkomt met 2018,” aldus Cucinelli. Het merk maakt gebruik van het ‘Made in Italy’-label, de kleding wordt geproduceerd in Italië bij verschillende ambachtelijke bedrijven. Het merk wil een hedendaags, modern en ‘jong’ aanbod bieden in de mannen- en damescollecties, zo meldt het in het jaarverslag. Het merk is gespecialiseerd in kasjmier.

Onder aan de streep bij Brunello Cucinelli 15 miljoen euro schuld

Het merk meldt meer te gaan focussen op de Chinese markt. “We geloven dat er grote kansen zijn voor ons merk in deze markt, iets dat we merken tijdens onze vele reizen naar het land en we zijn ons bewust dat de verfijnde Chinese klant continu op zoek is naar de ‘Italiaanse lifestyle’, items van uitzonderlijke kwaliteit en echte luxe. In het vasteland van China zag het merk dan ook een groei van 28,5 procent in de omzet het afgelopen jaar. In het gebied werd een omzet van 54,8 miljoen euro behaald.

In thuismarkt Italië steeg de omzet met 4,2 procent naar 88,3 miljoen euro. In de rest van Europa werd de omzet opgevoerd met 8,5 procent naar 163,7 miljoen euro. In Noord-Amerika werd een groei behaald van 3,9 procent bij gelijke wisselkoersen naar 187,2 miljoen euro. Net als in Italië en de rest van Europa profiteert Brunello Cucinelli in Noord-Amerika van toeristen.

In het retailkanaal steeg de omzet met 7,3 procent naar 296,3 miljoen euro. Bij een gelijk aantal winkels steeg de omzet met 3,5 procent. Het merk heeft op dit moment 100 boetieks. In de groothandel bij monobrand winkels steeg de omzet met 19,4 procent en werd een omzet van 30,2 miljoen euro behaald. Bij multibrand winkels werd de omzet opgevoerd met 9 procent naar 226,5 miljoen euro. De meeste inkomsten haalt Brunello Cucinelli uit het eigen retailkanaal en het multibrand groothandel kanaal, aldus het verslag.

Beeld: Brunello Cucinelli website

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN