Meer details bekend over Pitti Uomo

Wat kunnen we verwachten van de 89e editie van Pitti Uomo? Er zijn nieuwe details bekendgemaakt over de modebeurs in Florence. Het thema: Pitti Generation’s.

Het thema is gericht op de attitude van de hedendaagse consument, zowel levensstijl, kledingsstijl en koopgedrag. Daarbij ligt de focus op gemoedsrust en attitude, en niet op werkelijke leeftijd. “Oudere mannen met t-shirts en denim, en jonge mannen dragen vintage kleding en hebben baarden geinspireerd op het Victoriaanse tijdperk. De kledingsstijl van de consument is meer gebonden aan een state of mind dan een anagrafisch element,” legt adjunct-directeur Agostino Poletto uit aan Sportswearnet.

Verder staan er tal van nieuwe evenementen op het programma, waaronder de menswear finale van de Internationale Woolmark Prize, waar de Nederlandse ontwerper Jonathan Christopher voor genomineerd is.

Andere nieuwe events zijn onder andere: Adidas Orginals by White Mountaineering als nieuw designer project, de lancering van de nieuwe capsule collectie van Roy Rogers in samenwerking met streetstyle fotograaf Scott Schuman, de nieuwe Herno collectie in samenwerking met illustrator Pierre-Louis Mascia en de lancering van de eerste denimcollectie van PT05 Pantaloni Torino. Ook Patricia Pepe zal haar eerste menswear collectie presenteren.

In totaal zijn er meer dan 1.205 merken vertegenwoordigd op de beurs, waarvan 44 procent afkomstig is uit het buitenland. Zeker 225 merken debuteren op het evenement, wat neer komt op 20 procent. De organisatie verwacht 35.000 mensen, waarvan 24.000 inkopers. Zeker 8.660 van 24.000 inkopers zijn afkomstig uit het buitenland (36 procent).

Eerder werd al bekend dat Juun J de gastdesigner van deze editie is .

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN