• Home
  • Nieuws
  • Beurzen
  • In Beeld: Why by Kingpins

In Beeld: Why by Kingpins

Door Anne Buis

bezig met laden...

Scroll down to read more

Beurzen

Tegelijkertijd met Kingpins lanceert de organisatie een zusterbeurs: Why by Kings. In het Transformatorhuis op het Westergasterrein in Amsterdam kwamen verschillende bedrijven bij elkaar om bezoekers te inspireren over branding.

Op de beurs vinden bezoekers onder meer bedrijven die zich bezig houden met labels tot accessoires en innovatieve technologieën. Daarnaast zijn er ook seminars en panelgesprekken op de ‘Why by Kingpins’-show.

“Why is een nieuw idee om branding te ontwikkelen. We hebben verschillende bedrijven van over de hele wereld uitgenodigd om hun ideeën te presenteren,” vertelt Andrew Olah, oprichter van Kingpins en Why by Kingpins. “Het is nog nooit eerder gedaan, en niemand besteedde er aandacht aan. Ik denk dat het er geen general concept is. Het is een logische manier voor merken om de industrie te begrijpen.”

Oprichter Why by Kingpins: “De industrie heeft een taak”

Met de komst van internet wordt het vertellen van je merkverhaal nog belangrijker, stelt Olah. “Eigenlijk weten we helemaal niets van de producten. Wie heeft het gemaakt, waar komt het vandaan? Ik vind het niet goed dat niemand daar antwoord op heeft en het is de taak van de industrie om daar verandering in te brengen.”

“Er is geen show die een spotlight geeft aan bedrijven in branding, accessory, labels en tags,” zei Olah eerder bij de aankondiging van de beurs. “Why is opgericht met het idee dat branding een sleutelcomponent is tot het succes van een denimmerk - en het is een stuk in onze industrie dat bijzonder interessant is op dit moment. Het niveau van innovatie en creativiteit dat in onze sector wordt gelanceerd is fantastisch.”

De naam van de show is volgens Kingpins geïnspireerd op het idee dat ‘waarom’ de kernvraag is als je iets doet (denk hierbij aan doelstellingen, dromen of het DNA van een merk) en of je doelstelling succesvol zal zijn - ongeacht wat en hoe je het doet. “We willen ons omringen met mensen die het ‘waarom’ willen weten,” liet Kingpins eerder weten.


Kingpins
why by kingpins