Door Eline De Munck opgericht brillenmerk Odette Lunettes wint toonaangevende prijs: ‘inmiddels interesse uit Amerika’
bezig met laden...
Odette Lunettes, het Vlaamse brillenmerk dat zeven jaar geleden werd opgericht door actrice, zangeres en presentatrice Eline De Munck, heeft op de Silmo-beurs in Parijs de ‘Silmo D’Or’ gewonnen, zo blijkt uit berichtgeving van HLN. Odette Lunettes won de award in de categorie ‘kinderen’. “Als klein, onafhankelijk merk zo'n belangrijke prijs winnen, is echt een unicum”, aldus De Munck aan HLN.
De Silmo-beurs is volgens De Munck de grootste brillenbeurs ter wereld, zo legt ze aan HLN uit. “Duizenden distributeurs en opticiens lopen hier rond, op zoek naar de beste producten. Het is de place to be om je als merk te onderscheiden. Het winnen van een ‘Silmo D’or’ helpt daar uiteraard bij. Intussen hebben zelfs verdelers uit Amerika interesse getoond.”
Odette Lunettes heeft nog maar sinds kort een lijn voor kinderen. De ‘Cadet’-lijn is voor kinderen van acht tot en met zestien jaar en is later dit najaar te koop, aldus HLN. De jury van de beurs was met name onder de indruk van het productieproces waarbij gebruik wordt gemaakt met een 3D-printer. “Hierdoor zijn de monturen sterker, wat de duurzaamheid ten goede komt”, aldus De Munck.
In België heeft Odette Lunettes winkels in Antwerpen, Gent en Knokke. Ook is er één pop-up in Maasmechelen Village en heeft het merk verkooppunten in zestien landen.