• Home
  • Nieuws
  • Beurzen
  • Bread & Butter keert in de zomer terug

Bread & Butter keert in de zomer terug

Door Laurie van Deventer

bezig met laden...

Scroll down to read more

Beurzen

De beslissing is genomen, de failliete modebeurs Bread & Butter krijgt in de zomer een tweede kans. Van 2 tot 4 juli 2015 zal de modebeurs zoals gewoonlijk plaats vinden in Tempelhof in Berlijn. De kleinere beurs 'Back to the Street', die deze week tijdens Berlin Fashion Week werd gehouden, ontving positieve reacties.

Karl-Heinz Müller, oprichter van Bread & Butter, heeft zijn doel bereikt, want de modebeurs blijft bestaan. De beslissing voor de terugkeer van de beurs werd gemaakt door de mode-industrie door middel van een poll: 'I want BBB' of 'R.I.P BBB'.

Ook konden professionelen stemmen tijdens de 'Back to the Streets'. De meerderheid heeft tot Müllers vreugde duidelijk gekozen voor het blijven van Bread & Butter. "Ondanks alle onrust en de strijd is het ons toch gegund."

Christian Graf Brockdorff, voorlopig curator van Bread & Butter, zei: "Het huurcontract met Tempelhof bestaat nog steeds. Bovendien kan de verhuurder het contract niet annuleren door beschermende regels van de faillissementswet. Bread & Butter heeft tot en met 2019 recht om gebruik te maken van de locatie."

Berlijn krijgt Bread & Butter terug

De belangrijkste pijlers van het nieuwe concept zijn de vervroegde datum waarop het evenement wordt gehouden en het heldere en moderne design per clustergroep. Daarnaast wordt een 'Design & Agent Area' opgericht voor agentschappen van de desbetreffende doelgroepen, en 'Lean management and Production' wat een lagere prijs per vierkante meter mogelijk maakt. Andere punten zijn duidelijk afgebakende gebieden exclusief voor uitgenodigde bezoekers, zoals 'consumer area' voor marketing activiteiten van de merken. Ook worden er een grootschalig avondevenement georganiseerd met feesten, concerten of festivals met de betrokkenheid van de merken en sponsoren. Tenslotte wordt het traditionele segment uitgebreid met nieuwe merken uit de lifestyle sector.

Müller is ervan overtuigd dat dit goed zal werken: "Ons nieuwe concept past in Berlijn. Tempelhof biedt door haar omvang en structuur de ideale omstandigheden voor de beurs. De grote open ruimtes bieden vrijwel onbeperkte ruimte voor alles wat je maar kan bedenken."

Ook Brockdorff gelooft in de toekomst van Bread & Butter: "Voor de herlancering van de beurs zijn de nodige financiële middelen beschikbaar gesteld door beleggers. Ons doel is het herstel van de modebeurs. Zelf heb ik het evenement 'Back to the Street' bezocht en talloze interviews gehouden met bezoekers. Velen in de sector staan nog steeds achter Bread & Butter."

Bread Butter