Londen - ‘Experiential retailing’, ofwel ervaringsgerichte retail, is een term die marketeers gebruiken wanneer bedrijven speciale in-store ervaringen creëren om het winkelend publie

Je hoort het steeds vaker: een winkel die een hele community van fans achter zich heeft verzameld. Winkels zijn niet alleen meer een transactie plek, maar draaien steeds meer om ‘experience&rsq

De afgelopen weken kwamen meerdere retail- en modemerken in het nieuws door hun – dreigende - faillissementen. En daarmee ook de retailexperts met hun analyses. Hét buzzwoord dat hierin

De horeca is tegenwoordig de grootste concurrent van de winkel, als je bekijkt waar de moderne consument -de consumens- zijn tijd, geld en aandacht aan besteedt. Volgens het CBS behaalde de horeca in

New York - 2019 is het jaar waarin retail verandert als je het TheCurrent Global vraagt. “De consument heeft een sterke behoefte aan de evolutie van retail, en hij wil dat retailers hem dit gev

Het nieuwe jaar was nauwelijks begonnen of we werden al geconfronteerd met het nieuws over de staat van de Nederlandse winkelstraat. In grote delen van het land nemen de winkelhuren een duikvlucht.

Het zal je vast niet zijn ontgaan dat in het huidige winkellandschap een drastische verandering gaande is. Deze raakt niet alleen de retail, maar de gehele consumentenindustrie – horeca, transp

Uniciteit is in de mode. Retailers die consumenten willen trekken, moeten dan ook met iets bijzonders komen. Dat vraagt om meer inzet dan alleen het bijeen zoeken van een leuke verzameling merken. Op