Artikelen door Sandra Bódalo Munuera
"Succes is blijven bestaan": De uitdaging om een concept store te runnen in Spanje
Valencia - In 2017 nam Colette, een van Europa’s meest modieuze tempels, afscheid na twee decennia waarin het zich had gericht op high fashion, limited editions en samenwerkingen met kunstenaars in het centrum van Parijs. Rocío Mendívil, oprichtster van de Madrileense concept store Amen (aan de Calle de San Andrés, 3), vertelt FashionUnited hoe...
Retailbezig met laden...
De toekomst van retail en zijn winkels: een nieuw interieur voor een nieuwe manier van winkelen
Valencia - In een tijdperk dat voornamelijk online is, waarin we kunnen scrollen om een T-shirt of sneakers te kopen zonder van de bank te komen, wat is dan de rol van traditionele winkels? Borja Vázquez, Chairman van Scalpers, beantwoordde deze vraag in een interview met FashionUnited: "Ze zijn een extra kanaal voor contact met onze klanten...
Retailbezig met laden...
Genderneutrale mode is nu (bijna) mainstream
Wijlen Yves Saint Laurent was een van de eerste ontwerpers die genderneutrale mode omarmde. De ontwerper was, waarschijnlijk door zijn verlegen persoonlijkheid, een geboren waarnemer van het straatbeeld. Sindsdien heeft de modesector vrijwel altijd geprofiteerd van maatschappelijke trends. Het is dan ook niet verbazingwekkend dat, net als wat er...
Fashion bezig met laden...
Dos and don’ts: Tien stappen om het perfecte verkooppunt te ontwerpen
Valencia - Een paar maanden geleden vroegen we ons af of fysieke winkels in het digitale tijdperk nog wel relevant waren. De oprichters van diverse merken beantwoordden deze het antwoord was een volmondig ja. Zolang het verkooppunt deel uitmaakt van een wereldwijde strategie, "stelt het digitale kanaal ons in staat om sneller en met minder...
Retailbezig met laden...
Hoe werken samenwerkingen en licenties commercieel?
Valencia - In 2004 ging de Zweedse gigant H&M voor het eerst een samenwerking aan met een luxemerk. Voor hun eerste capsulecollectie kozen ze niet zomaar een naam: Karl Lagerfeld, de keizer van de mode. Het duurde niet lang of de massahysterie brak uit en daarmee ook de kilometerslange rijen mensen die stonden te wachten tot de rolluiken omhoog...
Businessbezig met laden...
The Clueless, AI-modellenbureau: ‘Begin volgend jaar presenteren we een curvy model’
Valencia – Rubén Cruz en Diana Núñez zijn de jonge oprichters van The Clueless, een modellenbureau in Barcelona dat de wereld van sociale media in recordtijd heeft opgeschud. In feite hoef je niet door hun feed te scrollen om hun eerste post op Instagram te vinden – dat was afgelopen 28 oktober. De reden voor hun succes, of in ieder geval waarom...
Fashion |Interview bezig met laden...
De 5 belangrijkste boodschappen van het Future of Fashion congres over duurzame mode
Voor de tweede keer op rij ontpopte Future of Fashion in Valencia zich tot een laboratorium voor ideeën, reflecties en gesprekken over duurzaamheid in de mode. “Kun je als bedrijf activistisch zijn?” “Is het te laat om dingen te veranderen?” “Wat kan ik doen als consument?” Deze en vele andere vragen – én hun mogelijke oplossingen – kwamen aan...
Fashion |overzicht bezig met laden...
Michaël Azoulay, oprichter van American Vintage: "Duurzaamheid is een voortdurend leerproces"
Madrid - American Vintage werd meer dan vijftien jaar geleden opgericht door Michaël Azoulay. Sindsdien is de ondernemer er als geen ander in geslaagd om Franse chic te combineren met een Amerikaanse casual look. "De Fransen zijn romantischer, gevoeliger, meer emotioneel gedreven, terwijl Amerikanen praktischer zijn, koeler, meer op hun gemak in...
Fashion |INTERVIEW bezig met laden...
Duurzame denim: door alle lagen van de modeindustrie omarmd
Madrid - Wie heeft er nu niet meerdere spijkerbroeken in zijn kast liggen? De ‘blue jeans’ is sinds jaren een mode-icoon. Elke zoveel jaar verandert het silhouet, de kleur, de finish en de wassing aan de hand van de laatste trends en de voorkeur van de consument. Echter, in een tijd waarin de consument zich ervan bewust is geworden hoe...
Business|INTERVIEW bezig met laden...
Carlota Barrera op LFW: over gender en seizoenscollecties
In het kader van London Fashion Week, heeft Spaans modeontwerpster Carlota Barrera afgelopen zondag haar nieuwe herfst-winter 2021 collectie gepresenteerd, genaamd “Do I owe you days?”. Deze editie van London Fashion Week (die vandaag eindigt, red.) is niet alleen interessant vanwege het digitale aspect maar vooral omdat het een “gemengde”...
Fashion |INTERVIEW bezig met laden...