Artikelen door FashionUnited Media
De accessoire-voorsprong: BARTS’ formule voor retailbestendigheid, het hele jaar door
Van de ijzige winterstraten tot de zonovergoten zomerkusten, de juiste accessoires kunnen een seizoen bepalen – en al meer dan drie decennia beheerst het Amsterdamse merk BARTS deze kunst. Wat begon met handgemaakte zwembroeken op de stranden van Saint-Tropez, is uitgegroeid tot een van Europa's meest herkenbare namen in seizoensgebonden...
BusinessPartner Content24 apr 2025
Ledûb verrijkt de collectie met eigentijdse, informele stijlen: “Een kwaliteitsshirt moet méér kunnen dan alleen bij een pak”
Het Nederlandse overhemdenmerk Ledûb, onderdeel van familiebedrijf Van Winkel Fashion, staat al decennia bekend om de perfecte balans tussen pasvorm, kwaliteit en stijl in formele shirts. Die reputatie blijft onverminderd sterk. Tegelijkertijd speelt Ledûb in op de groeiende behoefte aan veelzijdige kledingstukken die zowel zakelijk als casual...
Fashion Partner Content24 apr 2025
Marijn Verschure over de toekomst van retail: “We zitten in een twilight zone tussen oude zekerheden en een nieuwe realiteit.”
In gesprek met Marijn Verschure, één van de drijvende krachten achter CAST, wordt snel duidelijk dat het platform zich niet langer enkel ziet als ontmoetings en handelsplek voor merken en retailers. CAST bevindt zich in een bijzondere transitie en positie: van fysieke beursorganisatie naar een veelzijdig platform dat zich inzet voor verbinding,...
RetailPartner Content24 apr 2025
Het creatieve DNA van HEYANNO: In gesprek met designer Loise Læborg Madsen
Na ruim tien jaar bij het Deense modemerk MOS MOSH, eerst als patroontechnicus en later als hoofd design, voelde Loise Læborg Madsen de drang om iets geheel eigens te beginnen. Dat ‘iets’ werd HEYANNO: een designgedreven label, geworteld in vakmanschap, culturele referenties en een gedurfde benadering van mode. In een interview met FashionUnited...
Fashion Partner Content22 apr 2025
Vingino en de kracht van denim: van merkidentiteit tot circulaire innovatie
Denim is voor veel modemerken een essentieel onderdeel van collecties, maar bij Vingino gaat het een stap verder: denim is het fundament. Niet alleen in productontwikkeling, maar ook in visie, positionering en partnerschappen. Het kindermodemerk, onderdeel van Love for Denim, ademt jeans-DNA, en dat vertaalt zich in alles van designbeslissingen...
Fashion Partner Content17 apr 2025
MOS MOSH viert de opening van eerste flagshipstore in Nederland aan de Berenstraat
In het bruisende hart van de Amsterdamse Negen Straatjes vierde het Deense modemerk Mos Mosh een belangrijke mijlpaal, met de opening van haar allereerste eigen merk winkel in Nederland. Gelegen in de historische Berenstraat, weerspiegelt de nieuwe winkel de ethos en het DNA van het merk dat draait om authenticiteit, tijdloosheid en nauwgezet...
RetailPartner Content14 apr 2025
Het volgende hoofdstuk van YOEK: Inclusiviteit als bedrijfs- en designstrategie
Decennialang werd mode gedefinieerd door categorieën die niet alleen trends dicteerden, maar ook wie ze mocht dragen. Plus-size mode, lange tijd beschouwd als een niche, werd vaak buiten de mainstream geplaatst, waardoor verouderde beperkingen werden versterkt. Maar naarmate de industrie evolueert, moet ook de benadering van inclusiviteit...
Business|Interview Partner Content7 apr 2025
My Jewellery opent 40ste boutique: de rol van fysieke retail in een omnichannelstrategie
De Nederlandse sieraden- en lifestyleketen My Jewellery viert een belangrijke mijlpaal: de opening van haar 40ste boutique. De nieuwe winkel opent in het Belgische Hasselt en markeert niet alleen de fysieke groei van het merk, maar onderstreept ook de bredere omnichannelstrategie waarmee My Jewellery haar marktpositie verder verstevigt. “Onze...
RetailPartner Content4 apr 2025
KAAI brengt eigen merkbeleving naar De Bijenkorf met tijdelijke pop-up in Den Haag
Het Belgische accessoiremerk KAAI heeft op 24 maart een tijdelijke pop-up geopend in De Bijenkorf Den Haag. Deze pop-up komt bovenop de bestaande aanwezigheid van het merk op de multimerkenafdeling voor luxe lederwaren, waar KAAI al meer dan twee jaar onderdeel van het aanbod is. Met de tijdelijke winkel zet het merk een volgende stap in het...
Fashion Partner Content2 apr 2025
Denim 2025: trends en looks die de branche vormgeven
Denim krijgt in 2025 een frisse update en gaat verder dan z’n vertrouwde imago van duurzaam en stijlvol, met innovatieve ontwikkelingen die de categorie nieuw leven inblazen. Hoewel comfort altijd een bepalende factor is geweest, stimuleren nieuwe ontwikkelingen in stoftechnologie, duurzaamheid en pasvorm nu de branche. Merken verfijnen hun...
Fashion Partner Content27 mrt 2025