Artikelen door Isabella Naef
Pitti Uomo: Een etalage gevuld met een mix van denim, sneakers en een beetje damesmode
Florence - De 107e editie van Pitti Uomo opende op 14 januari haar deuren in de Italiaanse stad Florence. Ruim 770 merken, waarvan 45 procent buitenlands, presenteerden hun herfst/wintercollecties 2025-2026. Binnen de Fortezza da Basso leek de opkomst op de eerste dag redelijk. De officiële cijfers worden op vrijdag 17 januari, de laatste dag...
Beurzen|verslag bezig met laden...
China, Bangladesh en Frankrijk blijven grootste leveranciers voor Italiaanse mannenmodesector
Een afnemende koopbereidheid bij consumenten, sterke kostenstijgingen, een vertraging van veel belangrijke economieën, geopolitieke spanningen in verband met zowel de verschillende lopende conflicten als een reeks belangrijke politieke verkiezingen, zoals de Europese verkiezingen van afgelopen juni en de recentere Amerikaanse verkiezingen: veel...
Businessbezig met laden...
Oliviero Toscani en zijn controversiële maar succesvolle campagnes voor Benetton
De naam Oliviero Toscani, die vandaag in Cecina overleed, is onlosmakelijk verbonden met die van de familie Benetton. Voor het Venetiaanse merk (dat momenteel een diepe crisis doormaakt en wordt geherstructureerd onder leiding van CEO Claudio Sforza) creëerde Toscani de historische campagnes die het wereldwijde succes van United Colors of...
Mensen|IN MEMORIAM bezig met laden...
Denim Première Vision: Trends en nieuws uit Milaan
Stijl, duurzaamheid en performance verenigen: dat is de filosofie achter de Isko SS26 collectie die gepresenteerd werd op de 34e editie van Denim PV, die op 4 en 5 december plaatsvond Superstudio Più. De beurs brengt de belangrijkste spelers uit de denimindustrie samen, die hun nieuwste innovaties en collecties voor het lente/zomerseizoen 2026...
Beurzenbezig met laden...
'Benetton wil 500 winkels sluiten'
Kersverse CEO Claudio Sforza legt de laatste hand aan het reorganisatieplan van de Benetton Group. Hij werd afgelopen zomer aangesteld om het tij te keren bij het bedrijf. Door de reorganisatie moet binnen een jaar het verlies worden verminderd van 230 miljoen naar 110 miljoen euro. Het break-even point wordt gezet in 2026. Om dit doel te...
Retailbezig met laden...
Pitti Bimbo krijgt nieuw format voor januari-editie
De 100e editie van de Italiaanse kindermodebeurs Pitti Bimbo is op 22 en 23 januari in de Fortezza da Basso in Florence. De organisatoren benadrukken dat het "niet alleen een super verjaardag is, maar een heel nieuw project". Er is een nieuwe lay-out voor het evenement ontworpen door architect en interieurontwerper Ilaria Marelli, de...
Beurzenbezig met laden...
In vuur en vlam: Dit kun je verwachten op de 107e editie van Pitti Uomo
De komende editie van Pitti Uomo, die van 14 tot 17 januari plaatsvindt in het Fortezza da Basso in Florence, geeft een podium aan 786 merken. Daarvan komt 45 procent uit het buitenland. Het nieuwe thema van de winteredities van de beursorganisator Pitti Immagine is “vuur”, zo werd gisteren bekendgemaakt op de persconferentie in Milaan. “Het is...
Beurzenbezig met laden...
Aspesi benoemt Alessandro Pescara tot CEO
De raad van bestuur van Alberto Aspesi & C. benoemt Alessandro Pescara tot CEO van de modegroep. "Dankzij zijn uitgebreide ervaring in de modesector, opgedaan in topfuncties bij marktleiders, is Alessandro Pescara aangewezen om het bedrijf te leiden via de business-to-business- en business-to-consumer-kanalen, zowel in Italië als daarbuiten, om...
Mensenbezig met laden...
Pitti Bimbo nr. 99 sluit af met ruim duizend inkopers
Ruim 1.000 inkopers hebben de 99e editie van Pitti Bimbo bezocht. Daarvan was 48 procent internationaal en kwamen zij uit meer dan 50 landen. “Het is duidelijk dat de markt een delicate fase doormaakt, gekenmerkt door een daling van de binnenlandse consumptie en de toenemende dominantie van ketens ten opzichte van onafhankelijke...
Beurzenbezig met laden...
Dit gebeurt er in de Italiaanse mannenmodewereld nu Pitti Uomo het inkoopseizoen aftrapt
Pitti Uomo, de Italiaanse mannenmodebeurs die het startschot van het inkoopseizoen geeft, opent vandaag de deuren van zijn 106e editie in Florence. Bijna 800 mannenmodemerken presenteren hier hun SS25-collectie, waarvan 44 procent uit het buitenland komt. Onder de speciale evenementen zijn shows van gastontwerper Marine Serre en de teruggekeerde...
Beurzenbezig met laden...