Artikelen door Isabella Naef
Isabella Naef is sinds 2008 senior redacteur bij FashionUnited Italië. Als journalist gevestigd in Milaan schrijft ze over mode en luxe goederen, met een bijzondere focus op financieel en economisch nieuws en duurzaamheid. Isabella, die zowel de Italiaanse als de Zwitserse nationaliteit heeft, is afgestudeerd in Politicologie aan de Universiteit van Milaan. Ze is sinds 2000 lid van de Orde van Journalisten en levert bijdragen aan kranten en tijdschriften. Ze heeft een passie voor het verslaan van de mode-industrie in deze dynamische periode, waarin duurzaamheid, Generatie Z en kunstmatige intelligentie de weg vrijmaken voor nieuwe en spannende hoofdstukken in de economische, creatieve en trendgeschiedenis.
Geox omzet Q1 2025 daalt licht, webkanaal groeit
Geox spa heeft vandaag de resultaten over het eerste kwartaal van 2025 goedgekeurd. De geconsolideerde omzet over de eerste drie maanden van 2025 bedraagt 189,0 miljoen euro, een daling van 2,4 procent ten opzichte van het voorgaande jaar (min 2,6 procent bij constante wisselkoersen), zo staat in een persbericht. De daling is voornamelijk toe te...
Businessbezig met laden...
Francesco Scognamiglio koopt zijn merk terug en werkt aan herlancering
De Italiaanse ontwerper Francesco Scognamiglio heeft zijn merk teruggekocht van het Maleisische fonds Y Capital Management, waaraan hij het in 2021 had verkocht na de moeilijkheden die de coronaperiode met zich meebracht. Hij is van plan om zijn merk opnieuw te lanceren met een groot evenement in Napels, dat in juni plaatsvindt. Voor...
Businessbezig met laden...
Glenn Martens debuteert met couturecollectie voor Maison Margiela
Er is nu meer bekend over het langverwachte debuut van Glenn Martens als creatief directeur van Maison Margiela. De Belgische ontwerper zal zijn allereerste couturecollectie voor het modehuis presenteren tijdens de Parijse Haute Couture Week voor herfst/winter 2025, die plaatsvindt van 7 tot en met 10 juli. Volgens het modehuis betekent deze...
Fashion bezig met laden...
Zegna-brillenproducent Marcolin meldt omzetgroei in Q1
In het eerste kwartaal van 2025 steeg de omzet van het Italiaanse brillenbedrijf Marcolin met 1,2 procent naar 147,3 miljoen dollar vergeleken met hetzelfde kwartaal in 2024, op basis van de actuele wisselkoersen. Bij constante wisselkoersen groeide de omzet zelfs met 2,0 procent. De winstgevendheid was positief. De aangepaste EBITDA steeg met...
Businessbezig met laden...
Benetton halveert verlies in 2024
De kledinggroep Benetton heeft zijn financiële situatie flink verbeterd. Het verlies over 2024 bedraagt iets minder dan 100 miljoen euro, terwijl dat een jaar eerder nog 235 miljoen euro was – een verbetering van ruim 57 procent. Ook de schuldenlast daalde: de netto financiële positie ging van 460 miljoen euro in 2023 naar 411 miljoen euro in...
Businessbezig met laden...
Primark investeert ruim 40 miljoen euro in Italië om vijf nieuwe winkels te openen
Primark opent vijf nieuwe winkels in Italië. Rome, Biella, Perugia en Napels zijn de steden waar de nieuwe winkels komen. De openingsdata zijn nog niet vastgesteld, maar de openingen vinden plaats in de komende jaren. De investering van de retailer voor de nieuwe retailstrategie bedraagt ruim 40 miljoen euro. Deze nieuwe openingen creëren 700...
Retailbezig met laden...
Safilo Group: netto-omzet groeit, gestimuleerd door Europa en Azië-Pacific
De netto-omzet van de brillenfabrikant Safilo in het eerste kwartaal van 2025 bedroeg 285,8 miljoen euro, een stijging van 2,2 procent bij constante wisselkoersen in het eerste kwartaal. De raad van bestuur van Safilo Group spa heeft op 7 mei in Padua de belangrijkste prestatie-indicatoren over de eerste drie maanden van 2025 beoordeeld en...
Businessbezig met laden...
Omzet Valentino daalt met 2 procent in 2024
De omzet van het Italiaanse modehuis Valentino is vrijwel stabiel gebleven ten opzichte van het voorgaande jaar. De omzet bedroeg 1,311 miljard euro in 2024, een daling van 2 procent tegen constante wisselkoersen en 3 procent tegen actuele wisselkoersen ten opzichte van het voorgaande jaar. In 2023 sloot het bedrijf af met 1,349 miljard euro....
Businessbezig met laden...
Brunello Cucinelli: groei van 10,5 procent in de eerste drie maanden
De omzet van Brunello Cucinelli bedraagt 341,5 miljoen euro, met een stijging van 10,5 procent tegen huidige wisselkoersen (10 procent tegen constante wisselkoersen) in vergelijking met het eerste kwartaal van 2024. Wat betreft de afzonderlijke geografische gebieden noteerden Noord- en Zuid-Amerika een plus van 10,3 procent (een omzet van 125,9...
Businessbezig met laden...
Jimmy Choo: Het merk verliest zijn aantrekkingskracht op de markt niet, want Capri Holdings denkt na over verdere groei
Het sprookje is voorbij, maar de schoen blijft dit keer bij Capri Holdings. Het eigendom van Jimmy Choo blijft namelijk in Amerika, althans voorlopig. Het label bleek niet te passen binnen de ambities van de Prada Group, die voor Versace wel een industrieel plan in wording heeft. Het is een feit dat er gegokt wordt dat het dossier Jimmy Choo nog...
Business|achtergrond Featuredbezig met laden...