Artikelen door Huw Hughes
Oprichters Lestrange over Europese expansie en waarom circulariteit geen wondermiddel is
loading... - Retail
Het Londense label Lestrange opende eerder in mei zijn eerste internationale winkel in de bruisende Negen Straatjes in Amsterdam. Het herenkledingmerk, opgericht door William Green en Tom Horne, richt zich op seizoensloze garderobekleding die slim, veelzijdig en duurzaam is. FashionUnited nam een kijkje in de nieuwe winkel en sprak met Green en...
Regelgeving, data en harmonisatie: Hoe de mode hard optreedt tegen greenwashing
loading... - Fashion
Met de toenemende belangstelling van consumenten voor milieuvriendelijkere modeopties is de afgelopen jaren ook het aantal gevallen van greenwashing toegenomen - waarbij bedrijven hun milieu claims overdrijven door vage of misleidende informatie te geven over de producten die ze verkopen. Maar wat kan worden gedaan om dit wijdverbreide en...
De kansen en uitdagingen van het doorvoeren van een circulair bedrijfsmodel
loading... - Business
Nu modemerken onder toenemende druk staan van consumenten, wetgevers en investeerders om hun duurzaamheidsreputatie te verbeteren, stappen ze steeds vaker over op nieuwe circulaire bedrijfsmodellen. Deze overgang brengt tegelijkertijd spannende mogelijkheden met zich mee, maar ook nieuwe uitdagingen op het gebied van due diligence, omdat...
Boohoo reageert op nieuwe berichten over slechte arbeidsomstandigheden in magazijnen
loading... - Business
Fast fashion gigant Boohoo heeft gereageerd op nieuwe berichten over slechte werkomstandigheden in een van zijn Britse magazijnen. Werknemers in de vestiging van de groep in Burnley, Lancashire, zeggen dat ze als "slaven" werken en te maken hebben met racisme, seksuele intimidatie en slecht passende veiligheidsuitrusting, volgens een...
Mytheresa start met resale in de VS
loading... - Business
Een dienst voor tweedehands mode van online retailer Mytheresa en tweedehandsplatform Vestiaire Collective is uitgebreid naar de Amerikaanse markt na de initiële lancering in Europa vorig jaar. Dankzij de samenwerking kunnen Mytheresa-klanten een speciale webinterface gebruiken om hun tweedehands artikelen te verkopen, waarbij Vestiaire...
4 veelbelovende technologieën voor de modedetailhandel
loading... - Retail
De detailhandel wordt steeds technischer nu de snel evoluerende sector gelijke tred probeert te houden met de groeiende vraag van consumenten naar makkelijkere en meer aantrekkelijke manieren om te winkelen. Fysieke winkels maken steeds meer gebruik van innovatieve technologieën om betaaloplossingen, data-analyse en klantgerichte marketing te...
Onderzoek: Werknemers in kledingfabrieken in Leicester lijden nog steeds onder slechte werkomstandigheden
loading... - Fashion
Bijna twee jaar nadat een onderzoek onveilige werkomstandigheden en het niet uitbetalen van het minimumloon in kledingfabrieken in Leicester aan het licht bracht, worden werknemers nog steeds geconfronteerd met slechte omstandigheden, zo blijkt uit een nieuw rapport. Uit een enquête onder 116 fabrieksarbeiders, uitgevoerd door het Rights Lab van...
Optimisme tijdens terugkeer Kingpins Amsterdam ondanks uitdagingen in toeleveringsketens
loading... - Beurzen
Denimbeurs Kingpins keerde deze week voor het eerst sinds het begin van de pandemie terug naar Amsterdam. Het tweedaagse evenement, dat liep van 20 tot 21 april, vond voor het eerst plaats in SugarCity, Halfweg, net buiten Amsterdam. Meer dan 80 exposanten waren aanwezig op de beurs, die op een zonnige woensdag van start ging en gepaard ging met...
Farfetch investeert in de Amerikaanse retailer Neiman Marcus Group
loading... - Business
Londen - Luxe modeplatform Farfetch investeert in de Amerikaanse retailer Neiman Marcus Group (NMG) als onderdeel van een nieuw wereldwijd strategisch partnerschap tussen de twee bedrijven. Dat is bekendgemaakt middels een persbericht. Farfetch zei dat het een minderheidsinvestering van maximaal 200 miljoen dollar in NMG zal doen. Het bedrijf...
The Outnet omarmt mannenkleding na succesvolle soft-lancering
loading... - Business
The Outnet, dat eigendom is van de Italiaanse luxegroep Yoox Net-a-Porter (YNAP), bood tot nu toe alleen dameskleding aan. Maar na een succesvolle soft-lancering in november 2021 kunnen shoppers in de EMEA- en Asia Pacific-regio's nu ook herenmode bekijken en kopen. "In de afgelopen 10 jaar is The Outnet een fantastische selectie van luxe...