LVMH staat wederom bovenaan de jaarlijkse lijst van top 100 luxebedrijven uitgebracht door adviesbureau Deloitte, gevolgd door Estée Lauder en Richemont. Kering heeft de vierde plaats van de I

“Ze lijken enigszins op Robin Hood.” Dat is hoe Marco Cini, eigenaar van het ambachtelijke textielbedrijf Lanificio Arca in Prato, Italië, zijn nieuwe partner, het Amsterdamse Crafte

Londen - Koopgedrag is anno nu onlosmakelijk verbonden met een hoger doel. Merken waarvan de strategie is gevormd rond de aanname dat het kunnen bezitten van exclusieve mode of luxegoederen genoeg is

De groei van de internationale luxesector zal van 8 procent in 2018 vertragen naar 6 procent in 2019. Dat voorspelt de internationale bank HSBC. Dit is echter niet per se slecht nieuws. De bank noemt

Londen - Er is een verandering gaande op het vlak van luxe. Waar materiële goederen eerst nog golden als het hoogst haalbare, worden ervaringen beschouwd als het nieuwe luxe. Euromonitor voerde

New York - Upcycling: het mag dan klinken als een typisch millennial-fenomeen, maar het gebeurt al langer. Een mooi voorbeeld: het moment waarop Molly Ringwald in ‘’Pretty in Pink’&

Met een groei van 42 procent was de Luxury-sector wereldwijd de best presterende sector van 2017. Dat concludeert Interbrand in zijn op donderdag gepubliceerde Best Global Brands Ranking 2018. Amazon

Er was eens een tijd waarin luxe werd gedefinieerd als deels aspiratie, deels exclusiviteit en deels te duur. Het waren de Hermès-tas, het Cartier-horloge en de kasjmier designerjas die gelijk

Luxebedrijven uit Frankrijk en Italië hebben opnieuw de overhand in Deloitte’s Top 100 jaaroverzicht van bedrijven in luxegoederen. Het meest recente rapport betreft de luxegoederensector

Sébastien Badault, internationaal directeur van Luxury and Fashion bij Alibaba, Adam Pritzker, oprichter van Assembled Brands en Frédéric de Narp, CEO van Bally, alledrie leiders

Kering slaat de handen ineen met het London College of Fashion. Samen lanceren zij de eerste digitale cursus op het gebied van duurzame luxe mode, zo maken de instellingen bekend in een persbericht.

Ooit gold het misschien wel als het meest vreselijke kerstcadeau dat je kon geven of krijgen: een paar sokken. Door oma gebreid of gewoon uit de winkel - met een beetje geluk zat binnenin tenminste

Westerse retailers en luxemerken die de next generation shoppers proberen aan te trekken, hoeven alleen maar naar China te kijken. Daar kopen jonge consumenten en millenials luxeproducten nog sneller

Hoewel de economische malaise ook de Indiaasemarkt in z'n greep houdt, verwachten onderzoekers dat het tij medio volgend jaar zal keren dankzij een groeiende groep 'nieuwe rijken' in het land. In e

Wat de luxemarkt betreft hebben Chinese consumentenhet voor het zeggen. Volgens een nieuw rapport van Europa's grootste bank HSBC wordt zo'n 25 procent van alle luxe-uitgaven mondiaal door Chinezen

Dit jaar stijgen de uitgaven aan luxegoederen opnieuwmet 6 à 7 procent. Wereldwijd zullen de bestedingen oplopen tot 200 miljard euro. Dat rapporteert consultingfirma Bain & Company in zij

Luxemerken zijn te weinig aanwezig op internet. Uit een onderzoek van het Amerikaanse onderzoeksbureau Forrester blijkt dat wereldwijd niet meer dan één op de drie luxemerken online te

Komende zomer wil het evenementenbureau Maxima Mallorca C.B., dat door twee Duitsers wordt geleid, voor het eerst een luxe- en lifestylebeurs op het vakantie-eiland organiseren. Het evenement, dat zi

De belangstelling groeit voor exclusieve, gelimiteerde edities van luxe artikelen. In Groot-Brittannië steeg de verkoop van high fashion kleding, luxe accessoires en luxe cosmetica in 2007 volge

De top twee van consumentenwensen bestaat uit luxe en duurzaamheid. Dat blijkt uit Brand Magnetism, een onderzoek van het Nederlandse marketingcommunicatiebureau DDB. Door de schommelingen in de aant

Het Amerikaanse Barneys gaat ten minste vijf nieuwe filialen openen. Dat heeft de nieuwe eigenaar van het luxe modewarenhuis aangekondigd. Investeringsmaatschappij Istithmar uit Dubai wil daartoe rui

Het Italiaanse herenmodemerk Brioni wordt gezien als het meest vooraanstaande luxemerk voor mannen. Dat blijkt uit onderzoek van het Luxery Institute in New York. Het instituut heeft een ranglijst op

Verschillende luxemerken zijn Moschino voorgegaan. Het luxe modemerk gaat namelijk een hotel openen. Samen met Mobygest, een vooraanstaande Italiaanse hotelketen, zal Moschino zijn eerste hotel opene

Wie op zoek was naar de meest recente imitaties van tassen van Louis Vuitton kon in New York altijd het beste op Canal Street terecht. Hier komt binnenkort misschien verandering in want luxemerken bi

E-commerce van luxe-artikelen is in opkomst en het krijt ook in Europa voet aan de grond. De online verkoop van luxe-artikelen is overgewaaid uit de Verenigde Staten. Daar worden al langer dure

Gaat het slecht met de economie, dan is dat in de modebranche meteen te merken. Niet alleen worden de feestjes minder uitbundig; we gaan ons ook anders kleden. Er zijn immers minder centjes te bested

Consumenten hebben steeds meer geld over voor product van een luxe merk. Echter als het betreffende merk te populair wordt doet dat het exclusieve imago geen goed en wordt het minder aantrekkelijk.

Nederlanders geven minder geld uit aan kleding en schoeisel. Ook blijkt men het steeds minder belangrijk te vinden om 'goed gekleed' te gaan. Dat blijkt uit het continu-onderzoek Life & Living va

Luxemerken doen te weinig op internet. Ze promoten zich onafdoende en het ontbreekt hen meestal aan een duidelijke internetstrategie. Dat meldt Brand Republic en verwijst naar recent onderzoek door L

Als gevolg van de economische recessie komen luxemerken meer onder druk te staan, omdat ook rijkere mensen steeds minder te besteden hebben. Alleen de superrijken gaan onverminderd door met spenderen