• Home
  • Nieuws
  • Business
  • Fashionette AG voert focus op luxe door

Fashionette AG voert focus op luxe door

Door Sylvana Lijbaart

bezig met laden...

Scroll down to read more

Business

Beeld via Fashionette AG.

Fashionette AG maakt werk van zijn focus op de luxe modebranche. De Duitse accessoires retailgroep maakt in een persbericht bekend eind september zijn aangekondigde platform voor luxe mode te lanceren.

“Op de achtergrond hebben we meer dan 150 luxe modesites aangesloten, in onze software geïntegreerd en alle producten in kaart gebracht. We zijn er erg trots op dat we dit project binnen slechts vier maanden hebben geïmplementeerd. In de toekomst zullen we aanzienlijk groeien via het platform en ook winstgevend zijn”, meldt Dominik Benner, Chief Executive Officer, van Fashionette AG, in het persbericht. Fashionette’s belangrijkste merken op het modeplatform zijn Gucci, Prada, Burberry, Balenciaga, Dolce&Gabbana, Bottega Veneta, Valentino Garavani en Moncler.

De lancering van het platform verloopt in fases. Zo zijn er in de eerste fase een aantal luxe damesmodeartikelen van Fashionette’s partners live gezet. In de tweede fase, die voor eind oktober op de planning staat, voegt Fashionette ook mannelijke klanten en alle categorieën damesmode toe. Daarna volgt de fase waarin andere producten, zoals lederwaren, schoenen en accessoires, live gaan op het platform in januari 2024. In de vierde fase, die betrekking heeft op het eerste kwartaal van 2024, zullen fabrikanten zich actief aansluiten op het platform, zo staat in het persbericht.

Het is het doel om het platform in de toekomst verder uit te breiden en ‘zo aanzienlijke inkomsten te realiserern’, meldt Fashionette in het persbericht. “Met name een lagere kapitaalinzet en een hogere winstgevendheid door platformactiviteiten zijn belangrijke doelen van het bedrijf. In het kader van de platformstrategie zullen zowel gecertificeerde retailers uit de luxemodebranche als gerenommeerde fabrikanten van luxeartikelen worden aangesloten.”

Fashionette kondigde in april al aan zich te gaan focussen op de luxe modebranche. Dat kwam na een reeks van veranderingen bij het bedrijf.

Fashionette
Fashionette AG
Luxe