• Home
  • Press
  • Retail
  • Klarna: Mannen zijn de echte koopjesjagers tijdens de sale-periode

Klarna: Mannen zijn de echte koopjesjagers tijdens de sale-periode

PRESS RELEASE
Door Press Club

bezig met laden...

Scroll down to read more

Ruim een vijfde van hen shopt tijdens de uitverkoop dagelijks

Amsterdam, 11 december 2018 – De eindejaarsuitverkoop biedt vooral mogelijkheden voor webshops die mannen als doelgroep hebben om extra omzet te verkrijgen. Tijdens de sale zijn het namelijk niet de vrouwen, maar vooral de mannelijke consumenten die in koopjesjagers veranderen. Meer dan een vijfde van hen (21%) zegt tijdens een sale elke dag te kijken naar de afgeprijsde items, tegenover 10 procent van de vrouwen. Dit blijkt uit de Emotional Shopping Index van Klarna, leverancier van betaaloplossingen voor webshops, in een onderzoek naar shopgedrag onder 1000 Nederlandse consumenten.

Kleding favoriet, maar retourbeleid moet makkelijk zijn

Wanneer er een korting of aanbieding beschikbaar is, zegt 62 procent van de Nederlandse shoppers sneller een spontane aankoop te doen. De uitverkoop maakt daarbij emoties los: 67 procent van de Nederlanders wordt blijer van een goedkope aankoop uit de sale, dan van een duur item waar lang voor is gespaard. De favoriete categorie voor mannelijke shoppers is kleding en accessoires, 32 procent van hen geeft dit aan. Twee op de vijf mannen zegt het belangrijk te vinden dat de aankoop gemakkelijk geretourneerd kan worden en checkt daarom het retourbeleid voordat zij een bestelling plaatsen.

Annette Verdouw, Marketing Manager BeNeFra van Klarna: “Het is voor webwinkeliers van belang om alles uit de grote uitverkoop aan het einde van het jaar te halen. Deze periode leent zich bij uitstek voor het verleiden van consumenten tot een aankoop in jouw webwinkel en de conversie door het dak te laten gaan. Voor iedere consument is gemak tijdens het online shoppen cruciaal, zeker bij het betaalgedeelte. Zorg er dus voor dat de checkout zo smoooth mogelijk is.”

In het whitepaper ‘De uitverkoop: hoe zorg je voor maximale conversie én blije klanten’ geeft Klarna in samenwerking met Business School Beeckestijn tips voor webwinkeliers over het optimaliseren van de volledige shop-experience tijdens de uitverkoop. Download het whitepaper via deze link: https://www.klarna.com/nl/2018/12/10/de-uitverkoop-hoe-zorg-je-voor-maximale-conversie-en-blije-klanten

Over het onderzoek:

De Emotional Shopping Index is een onderzoek uitgevoerd in 2018 door een onafhankelijk onderzoeksbureau in opdracht van Klarna onder 1000 consumenten van 18 tot en met 65 jaar. De resultaten van het onderzoek komen aan bod in een serie artikelen die je download op de website van Klarna.

Over Klarna:

Klarna is sinds de oprichting in Stockholm in 2005 uitgegroeid tot één van de meest toonaangevende betaalproviders in Europa. Met nieuwe betaalmogelijkheden voor zowel consumenten als webwinkeliers zetten zij een revolutie op het gebied van online betalen in. Online shoppers kunnen direct betalen, achteraf of in delen betalen waarbij eenvoud, veiligheid en gemak leidend zijn. Klarna werkt nu met 100.000 webwinkeliers samen, en biedt betaaloplossingen aan meer dan 60 miljoen gebruikers in Europa en Noord-Amerika. Klarna heeft 2.000 werknemers in dienst en is actief in 14 landen.

emotional Shopping Index
Klarna
Press Club
Press Release
Sale
Uitverkoop