• Home
  • Press
  • Fashion
  • SAMSØE SAMSØE STRIKT STIJLICOON SOPHIA ROE VOOR CONSCIOUS DENIMCOLLECTIE BLUE BELIEF

SAMSØE SAMSØE STRIKT STIJLICOON SOPHIA ROE VOOR CONSCIOUS DENIMCOLLECTIE BLUE BELIEF

PRESS RELEASE
Door Press Club

bezig met laden...

Scroll down to read more

Fashion

Samsøe Samsøe lanceert in absolute primeur een conscious denim totaalcollectie die terugplooit op duurzaamheid en cutting edge technologie. Zowel stof als afwerking zijn 100% sustainable en het label snoeit in het overtollige verbruik van water tijdens ontwikkeling en productie. Wie investeert in een jeans, draagt rechtstreeks bij aan charity: water, een non-profitorganisatie met een missie, schoon water voor iedereen. Samsøe Samsøe doneert per verkocht stuk één euro aan schoonwaterprojecten in 's werelds minst bedeelde gebieden. Hiermee wil het zijn jarenlange engagement om de impact van de mode-industrie op het klimaat te verminderen, onderstrepen. Het Deense modehuis strikt landgenote en stijlicoon Sophia Roe, goed voor zo'n 300.000 loyale adepten op Instagram, voor een rauwe beeldcampagne.

Samsøe Samsøes jeanscampagne met boegbeeld en internationale influencer Sophia Roe verenigt schijnbare uitersten 'sustainable' en 'sexy' in een intimistische reeks beelden van de hand van fotograaf Hans Zeuthen. Roe is gehuld in niks dan denim en Zeuthen portretteert haar in haar meest pure vorm, blakend van zelfvertrouwen. In Roes eigen woorden: "Ik heb altijd al een voorliefde gehad voor spijkerstof. Het is een tijdloze klassieker waar ik seizoen na seizoen naar teruggrijp. Het gezicht zijn van deze duurzame jeanscollectie is dan ook een enorme eer."

Blue Belief herdefinieert gangbare componenten binnen het jeansparadigma. Conscious katoen wordt aangevuld met biologische of gerecycleerde afwerkingen, gaande van natuurlijk geoxideerde knopen over nikkelvrije ritsen tot gerecycleerde polyesterdraad. Zelfs de typerende badges op de achterkant van je favoriete jeans zijn vervaardigd uit duurzaam jacron paper. Ook verplaatst het label het productieproces naar een eco-bewuste wasserij waar cutting edge technologie water zo goed als elimineert. Schadelijke bleekstoffen en giftige chemicaliën ruimen plaats voor ozon en lasers, zonder in te boeten op de perfecte faded wassing.

Daar stopt het echter niet want Samsøe Samsøe gaat in zee met non-profitorganisatie charity: water. Samen engageren ze zich voor schoon water voor iedereen en investeren ze in veilig drinkwater in ontwikkelingslanden. Voor elk stuk dat over de toonbank gaat, doneert het Deense label één euro, vanuit de ambitie om vijf waterbronnen te voorzien in Rwandese dorpen waar jonge vrouwen al snel tien uur afleggen om toegang te krijgen tot schoon bronwater. Zo draagt Samsøe Samsøe niet enkel bij tot de gezondheid in deze plaatselijke gemeenschappen, maar laat de impact van dit project zich even goed voelen op het gebied van gendergelijkheid en onderwijs. Blue Belief is een van de vele duurzame initiatieven vanwege het Scandinavische modehuis om zijn ecologische voetafdruk beduidend te verkleinen. Zo is 80% van hun tijdloze Standard-collectie vanaf heden vervaardigd uit sustainable stoffen.

Samsøe Samsøes duurzame denismcollectie Blue Belief is vanaf 22 november 2019 verkrijgbaar in de Samsøe Samsøe flagship stores in Antwerpen en Brussel, in geselecteerde verkooppunten en via samsoe.com.

OVER SAMSØE SAMSØE

Samsøe Samsøe ontstaat in 1993 uit de gelijknamige juwelierszaak in Kopenhagen, Denemarken, wanneer de broers Klaus en Preben Samsøe hun aanbod uitbreiden met premium t-shirts en breigoed voor mannen. In 2000 nemen Peter Sextus en Per Ulrik Andersen de leiding: de twee revolutioneren het Deense label tot een internationaal modehuis met een focus op eigentijdse ready-to-wear, schoenen en accessoires voor mannen en vrouwen.

In een knipoog naar zijn Scandinavische roots, laat Samsøe Samsøe zich definiëren door een pragmatische esthetiek, die invloeden van de utilitarian street style uit Kopenhagen vermengt met archetypische Scandinavische motieven. Ingegeven door de rijke Deense designtraditie, staan hun collecties telkens synoniem voor minimalistische, betaalbare en democratische mode, wars van trends.

Veelzijdige en hedendaagse capsuleontwerpen gaan hand in hand met smetteloos gesneden separates en elegante signatuurstukken. Zo gaat elke collectie prat op hoogwaardige stoffen, emblematische silhouetten, speelse accenten en een premium afwerking. Ensembles lopen moeiteloos over van kantoor naar avonddiner, elk ontwerp laat zich zowel op zichzelf of slim gecombineerd dragen. Samsøe Samsøe is immer tijdloos, functioneel en geraffineerd; kortom, de essentials in ieders garderobe.

Vanuit zijn headquarters in het hippe Nørrebro, is Samsøe Samsøe vandaag een wereldwijd exportproduct, goed voor 40 monobrand stores en 1500 multimerkenboetieks verspreid over meer dan 31 landen, alsook een eigen webshop via samsoe.com.

Press Club
Press Release
SAMSOE SAMSOE
Sophia Roe