• Home
  • Press
  • Fashion
  • Oliver Peoples en The Row lanceren exclusieve capsulecollectie

Oliver Peoples en The Row lanceren exclusieve capsulecollectie

PRESS RELEASE
Door Press Club

bezig met laden...

Scroll down to read more
Fashion

O L I V E R P E O P L E S L A N C E E R T
E X C L U S I E V E C A P S U L E C O L L E C T I E
M E T T H E R O W , H E T L U X E L A B E L
V A N A S H L E Y E N M A R Y - K A T E O L S E N

Oliver Peoples en The Row, het label van Ashley en Mary-Kate Olsen, slaan de handen in elkaar voor een premium collectie zonnebrillen. Het resultaat is een capsulecollectie van 9 tijdloze brillen in acetaat en aluminium. De collectie ademt sobere elegantie, eigen aan beide huizen.

De capsule telt vier nieuwe modellen: Aero LA, Victory LA, BA CC en LA CC. Drie daarvan zijn uniseks, op één lijn met de recente lancering van The Rows allereerste mannencollectie.

Oliver Peoples x The Row, LA CC

Aero LA en Victory LA zijn geïnspireerd op Aero en Victory, twee van Oliver Peoples’ meest iconische styles. Deze geliefde frames werden respectievelijk gelanceerd in 1997 en 2001 en groeiden in korte tijd uit tot twee must-haves onder populaire Hollywoodsterren als Jennifer Aniston, Brad Pitt, Meg Ryan, Angelina Jolie en John Stamos. De Aero LA en Victory LA combineren de herkenbare, lineaire titaniumdetails op de randen en veren met eigentijdse glazen in levendige kleuren.

Oliver Peoples x The Row, Aero LA

Oliver Peoples x The Row, Victory LA

De BA CC en LA CC zijn twee nieuwe, gesofisticeerde acetaatmonturen. De BA CC laat zich omschrijven als een klassiek oversized, rechthoekig montuur dat een pittig gekleurd acetaatframe combineert met glazen in al even levendige kleuren, met een ongedwongen coole uitstraling als resultaat. De vrouwelijke LA CC speelt op zijn beurt met onconventionele volumes, wat zorgt voor een vintage geïnspireerde moderne look.

Oliver Peoples x The Row, LA CC

Oliver Peoples x The Row, BA CC

Tot slot introduceren Oliver Peoples en The Row ook nieuwe kleuren voor de bekende modellen After Midnight, Brownstone 2 en Board Meeting 2. After Midnight is een ronde, op de jaren ’80 geïnspireerde zonnebril die verwijst naar het nachtleven van New York. Het model werd al snel opgepikt als een van de meest herkenbare ontwerpen uit de samenwerking. Brownstone 2, een klassiek Pantodesign, is een tijdloos, androgyn ontwerp, vervaardigd in hoogwaardig titanium. Board Meeting 2 combineert een eigenzinnige vintagelook met atypische, gebogen glazen. Het resultaat is een innovatieve hi-tech look.

Oliver Peoples x The Row, After Midnight

Oliver Peoples x The Row, Brownstone 2

Oliver Peoples x The Row, Board Meeting 2

De collectie is vanaf midden februari verkrijgbaar in de eigen winkels van The Row en Oliver Peoples, en in geselecteerde verkooppunten.

OVER OLIVER PEOPLES

Oliver Peoples werd in 1987 opgericht en opende zijn allereerste winkel in het hart van West-Hollywood. De originele frames waren geïnspireerd op Amerikaanse vintage brilmonturen die de oprichters van het merk zelf hadden gecollectioneerd eind jaren ’80. Deze vintage esthetiek ligt tot op vandaag, samen met de expliciete link met L.A., aan de basis van het merk en is nog steeds een belangrijke inspiratiebron voor de internationaal gewaardeerde ontwerpen van het brillenlabel.

Oliver Peoples eyewear brengt elk seizoen met de hand gemaakte brillen en zonnebrillen van de beste kwaliteit, met een focus op unieke productdetails en een innoverende lenstechnologie. Het merk is exclusief verkrijgbaar bij de allerbeste optiekers en in gespecialiseerde boetieks wereldwijd. Oliver Peoples heeft een loyaal gevolg van progressieve en modebewuste klanten.

Oliver Peoples wordt op dit moment wereldwijd in meer dan zestig landen verkocht en telt dertig eigen winkels, onder meer in Dallas, Miami, Rome, Madrid en Hong Kong die recentelijk hun deuren openden. Ontdek de collectie en verkooppunten op www.oliverpeoples.com.

Oliver Peoples x The Row, LA CC

OVER LUXOTTICA

Luxottica is marktleider op het gebied van het ontwerp, de productie en de distributie van mode-, luxe-, performance- en sportbrillen. Hun portfolio bestaat uit eigen merken als Ray-Ban, Oakley, Vogue Eyewear, Persol, Oliver Peoples en Alain Mikli, naast licensed merken als Giorgio Armani, Burberry, Bulgari, Chanel, Coach, Dolce & Gabbana, Michael Kors, Prada, Ralph Lauren, Tiffany & Co, Valentino en Versace. Het wereldwijde groothandelsnetwerk van de Luxottica Group beslaat ruim 150 landen en wordt aangevuld met 9.000 retailwinkels waaronder Sunglass Hut. Meer info op www.oliverpeoples.com.

Oliver Peoples
Press Release
The Row