• Home
  • Press
  • Fashion
  • Nathalie Vleeschouwer Autumn – Winter ‘20: een nieuw logo, een vertrouwde collectie

Nathalie Vleeschouwer Autumn – Winter ‘20: een nieuw logo, een vertrouwde collectie

PRESS RELEASE
Door Press Club

bezig met laden...

Scroll down to read more

Fashion

De Belgische ontwerpster lanceert de Autumn-Winter ’20 collectie met een nieuw logo in aanloop naar het 10-jarig bestaan van de collectie.

De zoektocht naar duurzame materialen, originele kleurencombinaties en elegante vormen ligt zoals steeds aan de basis van Nathalie’s collectie. Inspiratie komt vanuit men’s tailoring.

EEN NIEUW LOGO

De vrouwen die de collectie van Nathalie Vleeschouwer dragen, benadrukken vaak hoe ze zich met de collectie en de ontwerpster identificeren. De collectie is de verlenging van hun persoonlijkheid, het trouwe publiek gaat dan ook eerder voor volledige looks en minder voor losse stuks. Klanten dragen zoals ze zelf zeggen ‘Nathalie’. In het nieuwe logo is de achternaam van de ontwerpster minder prominent aanwezig, met meer focus op de voornaam waarmee haar klanten zich identificeren.

Daarnaast doet ook een figuratief logo zijn intrede. Het rechtopstaand handje is een

knipoog naar de Antwerpse roots van de collectie en symbool van creatie. Het authentieke karakter ligt aan de basis van de collectie die volgend seizoen haar 10de verjaardag viert.

ONGEWOON BRUIN

Bruintinten vormen de basis van de herfst-winter collectie en worden aangevuld met pittige, meer uitgesproken kleuren. Nathalie liet zich in deze gewaagde keuze drijven door het kleurenpalet van de Duitse hedendaagse kunstenaar Neo Rauch.

In zijn raadselachtige, ogenschijnlijk verhalende schilderijen ontwikkelde Rauch een hoogst persoonlijke beeldentaal. Hij gebruikte complementaire kleuren om het bevreemdende karakter van zijn werk kracht bij te zetten. Nathalie ontdekte in zijn oeuvre enkele interessante, ongewone kleurencombinaties en trok deze door in de prints en stoffen van deze collectie.

EEN NIEUWE KIJK OP ‘POWER DRESSING’

Begeesterd door de strakke lijnen, het vakmanschap en het oog voor detail van maatpakken voor mannen, werkte Nathalie een aantal verrassende looks uit. Haar interpretatie van men’s tailoring laat vrouwelijke luchtige vormdetails en frisse prints moeiteloos samensmelten met de strakkere snit en grovere volumes van mannelijke pakken en hemden.

Ook qua materialen trekt Nathalie de lijn naar mannenmode door en kiest onder meer voor oerdegelijke Italiaanse wol in krijtstreep en visgraat. Het bruine basiskleurenpalet onderstreept het mannelijke karakter, maar wordt verzacht door de combinaties met snoepjesroze en zachte tinten van hemelsblauw.

ANTWERPEN NOORD LOCKDOWN SHOOT

De campagnebeelden werden in een straal van 300m rond het hoofdkwartier van Nathalie Vleeschouwer in Antwerpen Noord geshoot. Fotografe Lynn Laureys woont zelf in deze buurt en gebruikt deze zelf intens als decor én onderwerp van haar eigen werk. Nathalie voelde zich aangesproken door haar frisse, urban stijl en band met de buurt waarin de collecties gecreëerd worden. De lockdown in Antwerpen maakte de cirkel rond. De beelden bewijzen ook de dat de collectie perfect draagbaar is in en rond ‘uw kot’.

OVER NATHALIE VLEESCHOUWER

Nathalie Vleeschouwer biedt subtiele elegantie aan elke vrouw met karakter die vol zelfvertrouwen actief van het leven wil genieten. De Belgische ontwerpster lanceerde haar collectie in 2011, de wortels van haar modehuis gaan terug tot 1990. Inspiratie komt uit alle windhoeken, maar wordt door Nathalie en haar creatief team gedistilleerd in het hoofdkwartier in Antwerpen. Doordat de ziel van de collectie onvoorwaardelijk verbonden is met de ontwerpster zelf, heeft de collectie een authentiek karakter en evolueert deze continu, net zoals Nathalie’s creatieve hersenspinsels. Te ontdekken in de vier Belgische brand stores in Antwerpen, Gent, Knokke en Lier en 150 multibrand boetieks van Amsterdam tot Tokyo.

AW2020
FW2020
Nathalie Vleeschouwer
Press Release