• Home
  • Press
  • Fashion
  • FETCH, eerste Belgische influencer app

FETCH, eerste Belgische influencer app

PRESS RELEASE
Door Press Club

bezig met laden...

Scroll down to read more

PR- en Communicatiebureau PURE lanceert eerste influencer app op Belgische markt

Influencer marketing is dé marketingtrend van de afgelopen jaren. In een wereld waar consumenten steeds wantrouwiger worden tegenover commerciële boodschappen, is influencer marketing het perfecte alternatief om je merk op een authentieke manier te promoten.

Het Belgische PR-en communicatiebureau PURE dat 8 jaar geleden opgericht werd door Tom Tack en Stijn Verlinden, zag de laatste jaar de vraag naar influencer campagnes enkel maar toenemen.

“Toen we PURE oprichtten, deden we, naast de klassieke PR, heel wat samenwerkingen met bloggers, het is pas de laatste twee jaar dat influencer marketing echt in de lift zit. Influencer marketing is sowieso een verlengstuk van PR. Je gebruikt het bereik van invloedrijke personen, om een bepaald merk, product of dienst onder de aandacht brengen bij hun publiek,” aldus Stijn Verlinden.

Naast jarenlange ervaring bouwde PURE ook een uitgebreid influencer netwerk op. Zo ontwikkelde PURE al influencer campagnes voor hun klanten & Other Stories en Weekday (twee merken van de H&M groep), Paul Smith, CKS, Calzedonia, Intimissimi, Disney, Takeaway.com en het Nederlandse luxegrootwarenhuis de Bijenkorf.

PURE ontwikkelde vanuit die expertise FETCH, de eerste Belgische influencer app. “We wilden een innovatieve en intelligente tool creëren om met influencers te communiceren. De idee om een app te ontwikkelen was een logische keuze aangezien influencers steeds on-the-go zijn,”, dixit Tom Tack.

FETCH, dat nu beschikbaar is in de App Store en binnenkort op Android is een gebruiksvriendelijke app waarmee de influencer samenwerkingen kan aangaan met merken die een beroep doen op de diensten van FETCH. Deze samenwerkingen worden onder de vorm van campagnes voorgesteld in de app. In een campagne wordt een influencer gebrieft over de deliverables en de return. De campagne is pas 100% voltooid als als de influencer zijn posts heeft geüploaded. Achteraf kunnen dankzij de app zowel kwalitatieve als kwantitatieve reports gegenereerd worden.

�“Het grote verschil met andere influencer platformen is dat we met FETCH echt targeted kunnen werken. Campagnes worden niet naar iedereen gestuurd. Wij gebruiken onze jarenlange expertise om het juiste influencer profiel te zoeken en te activeren. Dit werkt niet alleen in het voordeel van het merk, maar bevordert ook de relatie met de influencer, die niet ontelbare keren teleurgesteld wordt omdat zij of hij wordt geweigerd voor een bepaalde campagne,” aldus Tack.

Elke influencer die FETCH downloadt wordt eerst gescreend en kan pas beginnen werken met de app als zij of hij wordt toegelaten. Het aantal volgers is niet het hoofdcriterium voor de screening, kwalitatieve content, followers profiel en engagement rate des te meer.

Grote innovatie in FETCH is de online showroom die kan vergeleken worden met een webshop waar influencers naar hartenlust kunnen shoppen. Als influencers hun oog laten vallen op een product of dienst in de online showroom dan kunnen zij dit aanvragen in ruil voor social media posts. Om de return van de influencer die iets uit de showroom wil te garanderen, werd een intelligent puntensysteem uitgedacht. Elke influencer die wordt toegelaten op FETCH krijgt een aantal credits toegewezen naargelang het bereik en de kwaliteit van het profiel. Elk product of dienst in de showroom staat voor een aantal credits dat wordt gecrediteerd wanneer de influencer iets aanvraagt. Deze credits worden pas terug gegeven als zij of hij zijn deliverables uploadt in de app.

Het aanbod van de FETCH showroom zal heel regelmatig veranderen. Op die manier zal de influencer steeds getriggerd worden om de app te gebruiken.

Merken kunnen niet alleen via FETCH influencers bereiken. Zij kunnen een beroep doen op FETCH als agency om 360° influencer campagnes en events uit werken.

Na de lancering in België, is het ook de bedoeling dat FETCH internationaal wordt uitgerold om op die manier global influencer campagnes te organiseren.

APP
fetch
Influencer
Press Club
Press Release