• Home
  • Press
  • Fashion
  • #EqualPockets capsule denim collectie voor gelijke beloning mannen en vrouwen

#EqualPockets capsule denim collectie voor gelijke beloning mannen en vrouwen

PRESS RELEASE
Door Press Club

bezig met laden...

Scroll down to read more

Fashion

Kings of Indigo introduceert eerste dames jeans met diepe zakken

Amsterdam 28-03-2019 - De zakken op dames jeans zijn gemiddeld 48% kleiner dan die op heren jeans, alsof ze zijn afgestemd op het nog altijd aanwezige verschil in beloning van vrouwen ten opzichte van mannen. Met een limited capsule collectie verandert het duurzame denimmerk Kings of Indigo de iconische spijkerbroek in een symbool voor gelijke lonen; de eerste dames jeans met zakken die net zo diep zijn als die van mannen is een feit.

Diepe zakken

De #equalpockets collectie bestaat uit drie dames jeans met ‘diepe zakken’, een speelse verwijzing naar de metafoor voor rijkdom. De zakken werden flink verlengd om de zakgrootte van een gemiddelde herenjeans te evenaren. De voering van de zakken is bovendien onder handen genomen door de Nederlandse illustrator Salimah Gablan, die speciaal voor de collectie een all-over design van iconische beelden en motiverende quotes van sterke vrouwen heeft vormgegeven. De limited edition jeans komen met drie losse campagne badges en zijn elk voorzien van een speciale #EqualPockets-patch.

Innovatie in de kern

Denim merk Kings of Indigo staat bekend als pionier in de mode-industrie wat betreft duurzame productie. Wat ooit begon met bio katoen heeft zich ontwikkeld tot een collectie waar steeds meer alternatieven voor katoen worden gebruikt, en waar gerecycled materiaal in toenemende mate een hoofdrol speelt. Met de capsule collectie gebruikt het merk de blauwe spijkerbroek als een canvas om het aanhoudende probleem van de genderloonkloof tussen mannen en vrouwen onder de aandacht te brengen.

Elisabeth Verheijen, algemeen directeur Kings of Indigo: "Zelfs wanneer er rekening wordt gehouden met het opleidingsniveau en de hoeveelheid ervaring, is er gemiddeld nog steeds een verschil in het bedrag dat mannen en vrouwen betaald krijgen om hetzelfde werk te doen, zelfs in de meest liberale landen. Er zijn slechts zes landen over de hele wereld waar momenteel gelijkheid in loon is."

Kings of Indigo zet zich in om kleding op een sociaal verantwoorde manier te produceren, van fabriek tot detailhandel. De winst uit deze capsule collectie zal worden aangewend om vrouwen in de productiefaciliteiten waar het merk mee werkt, te helpen hun kans op een beter salaris te vergroten.

Tony Tonnaer, oprichter van Kings of Indigo: "Sinds de start van Kings of Indigo zetten we ons in voor eerlijke en gelijkwaardige loon- en arbeidsomstandigheden voor alle mensen die betrokken zijn bij het maken van onze producten. Je ziet dat de aandacht vaak naar lagelonenlanden gaat, maar ook dicht bij huis moet nog het een en ander moet gebeuren.”

in samenwerking met regisseur Kim Huhn en Jonas Reichert ontwikkelde Kings of Indigo een korte video om de #equalpockets boodschap te illustreren. Klik hier voor de video.

De #EqualPockets Collection is vanaf vandaag beschikbaar voor pre-order op www.kingsofindigo.com/equalpockets en zal binnenkort in de winkels verkrijgbaar zijn.

Over Kings of Indigo

Kings of Indigo (K.O.I) produceert hoge kwaliteit denims, tops en accessoires, geïnspireerd op Amerikaanse klassiekers met een Japans oog voor detail. Alle items van Kings of Indigo zijn ontworpen om lang mee te gaan en kwaliteitskleding voor nu en in de toekomst te zijn. Ieder kledingstuk wordt gemaakt op een duurzame manier, zo gebruikt Kings innovatieve en duurzame productietechnieken.

In januari 2012 kwam de eerste collectie van Kings of Indigo in de winkels terecht. The Kings lanceerde een kleine op denim geïnspireerde collectie met karakter, kwaliteit en duurzame innovaties als key features. Tegenwoordig wordt de collectie van Kings verkocht bij meer dan 250, speciaal uitgekozen, verkooppunten in 12 verschillende landen en online, met een focus op Noord-Europa.

Leuk om te weten: De naam K.O.I komt van de favoriete tattoo van de oprichter van Kings of Indigo, Tony Tonnaer's. Een koi karper op zijn rechter schouder als herinnering aan zijn moeder. Koi karpers zijn intelligente wezens en zij neigen ernaar om tegen de stroming in te zwemmen, een sterke metafoor voor de rebellie die komt met een denim lifestyle. In Japan staat de koi karper voor geluk, liefde en volharding.

Kings of Indigo
Press Club
Press Release