• Home
  • Press
  • Fashion
  • Checkpoint wint “Beste Enterprise” award op EuroCIS 2019

Checkpoint wint “Beste Enterprise” award op EuroCIS 2019

PRESS RELEASE
Door Press Club

bezig met laden...

Scroll down to read more

Checkpoint viert vijftigste verjaardag met 6 innovaties voor de retailer in 2019

Düsseldorf (Duitsland) – 21 februari 2019 – Checkpoint Systems, wereldleider in dervingpreventie voor de retail, sleepte tijdens EuroCIS, de grootste Europese beurs voor retail technologie, de “Best Enterprise Award” in de wacht voor zijn oplossing SmartSuite. Een bekroning voor de innovaties die het bedrijf al vijf decennia lang levert voor de retail sector. Tijdens EuroCIS presenteerde Checkpoint een nieuwe generatie slimme retail oplossingen. Met die 6 innovaties toont het bedrijf dat het klaar is voor de volgende 50 jaar.

John Dargan, President van Checkpoint Systems, licht toe: “We werken voortdurend samen met onze retail partners om dervingsoplossingen te ontwikkelen die hun financiële prestaties verbeteren. We zijn klaar om ook de volgende 50 jaar de retail te voorzien van oplossingen die het verschil maken. Checkpoint richt zich op het aanbieden van toonaangevende geconnecteerde winkeloplossingen met EAS- en RFID die de winstgevendheid verbeteren en de klantenbeleving vergroten.”

Sensoren helpen retailers bij dagelijkse taken
Checkpoint’s unieke HALO platform helpt retailers de beleving van de consument te verbeteren. Het platform combineert geplande dagelijkse taken zoals het aanvullen van de winkelvoorraad met up-to-date informatie uit de winkel zoals het aangeven van vrije pashokjes en zelfs toekomstige acties zoals bijvoorbeeld het inzetten van extra winkelpersoneel aan de kassa omdat het in de winkel druk is. Retailers zorgen dankzij die informatie voor een aangename winkelervaring bij de consument en managen zo zelf gemakkelijk hun winkels. Die efficiëntie leidt tot tevreden consumenten en meer winst.

Beveiligingsoplossingen die opgaan in het winkelconcept
Retailers investeren miljoenen in hun winkelconcept om shoppers naar hun winkel te trekken. Standaard elektronische artikelbeveiligingsantennes (EAS) passen niet in dat plaatje. Daarom biedt Checkpoint de mogelijkheid hiervoor een uniek ontwerp te maken m.b.v. het designerteam. Zij ontwerpen beveiligingsantennes met behulp van 3D-printers helemaal volgens het design van de winkel. Dat verbetert de winkelervaring van de shopper en gaat diefstal toch tegen.

Contactloos betalen zonder verhoging in diefstal
Consumenten willen graag zelf hun goederen en artikelen scannen en (contactloos) betalen. Winkels hebben een manier nodig om de consument die vrijheid te geven en tegelijkertijd toch de kosten van derving te beperken.

Checkpoint ontwikkelde een oplossing waarbij retailers hun beveiligingssystemen niet hoeven aan te passen. De technologie deactiveert automatisch RF- en/ of RFID-beveiligingslabels na betaling.

Drones en robots scannen winkelvoorraad
Als retailers de winkelervaring van consumenten willen verbeteren, hebben ze een up-to-date overzicht nodig van hun winkelvoorraad. Scannen van de labels en etiketten geeft retailers dat overzicht, maar het is niet altijd eenvoudig en soms tijdrovend om bijvoorbeeld alle rekken met kleding te scannen. Checkpoint ontwikkeld daarom robots en drones die automatisch de winkelvoorraad in kaart brengen en updaten. Dat zorgt ervoor dat de winkelvoorraad voortdurend aangevuld is en consumenten altijd hun maat vinden van het kledingstuk dat ze willen kopen.

e-commerce via RFID
Retailers zijn vandaag de dag allemaal online te vinden, maar om de consument de artikelen van hun keuze te kunnen aanbieden is voorraadbeheer essentieel. Retailers moeten te allen tijde een overzicht hebben van welke producten zich waar bevinden in de keten: van fabricage naar transport, DC, tot in welke winkel. RFID-labels zijn daarbij cruciaal. Checkpoint ontwikkelde een uniek platform waarmee retailers, in samenwerking met Checkpoint, hun eigen RFID- en RF-labels kunnen ontwerpen, produceren en integreren in kleding.

Gepatenteerde inkt als wapen tegen georganiseerde winkeldiefstal
Georganiseerde winkeldiefstal wordt steeds erger. Checkpoint ontwikkelde onder hun merknaam Alpha een eigen oplossing. Enforcer is een innovatieve oplossing die gestolen goederen, na het verlaten van de winkel zonder te betalen, helemaal kleurt met een niet te verwijderen inkt. Hierdoor zijn de gestolen producten onbruikbaar en niet meer te gebruiken voor wederverkoop. Dat zal winkelcriminelen ervan weerhouden de goederen te stelen omdat ze simpelweg niet meer bruikbaar zijn.

Checkpoint Systems
EuroCIS
Press Club
Press Release