• Home
  • Press
  • Fashion
  • BALR. PRESENTEERT (BALR.)RED CAPSULE COLLECTION

BALR. PRESENTEERT (BALR.)RED CAPSULE COLLECTION

PRESS RELEASE
Door Press Club

bezig met laden...

Scroll down to read more

Fashion

Amsterdam, 12 november 2018 – Voor het tweede jaar op rij presenteert luxe lifestyle merk BALR. een fantastische samenwerking met (RED). Het merk heeft een unieke capsule collectie ontworpen die te koop is via de webshop, in-stores en via amazon.com/RED. Elke aankoop brengt ons een stap dichterbij een generatie zonder aids.

BALR. doneert 25% van de verkoopprijs van elk item in de collectie aan het Global Fund. Het geld wordt volledig gebruikt om hiv/aids programma’s te financieren in het Afrika ten zuiden van de Sahara. De aankoop van een (BALR.)RED Q-Series Zipped Hoodie kan bijvoorbeeld tot 200 dagen aan levensreddende medicatie verzorgen. "Na het succes van vorig jaar hebben we direct besloten om de collectie uit te breiden voor de samenwerking van dit jaar. Op deze manier is er meer keuze en kunnen we een nóg grotere bijdrage leveren aan de strijd tegen aids", aldus Juul Manders, CEO van BALR.

(BALR.)RED CAPSULE COLLECTION IS NU TE KOOP

De collectie bestaat uit kleding, sneakers en verschillende travel-items. De (BALR.)RED Club Hoodie en T-Shirt worden gekenmerkt door het rode club logo en iconische fit. Naast een hoodie en T-shirt kun je kiezen uit twee paar sneakers: een rode en witte uitvoering van de populaire EE Premium Sock Sneakers V2. De (BALR.)RED Capsule Collection wordt gecompleteerd door een rode U-Series Backpack, Duffle Bag en Waist Pack. Alle items in de collectie zijn direct herkenbaar door de unieke (RED)-kleur en het BALR. logo.

De collectie is vanaf vandaag verkrijgbaar via BALR.com, de Flagship Stores in Amsterdam en Utrecht, RED.org en amazon.com/RED. Prijzen variëren tussen de €50 en €160.

OVER (RED)®

(RED) werd in 2006 opgericht door Bono en Bobby Shriver om bedrijven en mensen te betrekken bij de strijd tegen aids. Bedrijven die een samenwerkingsverband aangaan en hun producten voorzien van het (PRODUCT)RED merk, doneren een aanzienlijk percentage van de omzet of een deel van de winst van dat product aan het Global Fund. (RED) werkt samen met de meest iconische merken ter wereld, waaronder: Amazon, Apple, Bank of America, Beats by Dr. Dre, Belvedere, Claro, The Coca-Cola Company, Durex, MCM, Salesforce, SAP, Starbucks and Telcel. (RED) Special Edition partners zijn onder andere: aden+anais, Alessi, ALEX AND ANI, Andaz, Baxter of California, Bombas, Calm, Fatboy USA, Girl Skateboards, Montblanc, Mophie, S’well, Wanderlust and Vespa.

Tot op heden heeft (RED) meer dan $500 miljoen opgehaald voor het Global Fund voor de strijd tegen aids, tuberculose en malaria, om de hiv/aids programma’s in Ghana, Kenia, Lesotho, Rwanda, Zuid-Afrika, Swaziland, Tanzania en Zambia te ondersteunen. Het bedrag gaat voor 100 procent direct richting de projecten. Global Fund programma’s die (RED) ondersteunen helpen meer dan 110 miljoen mensen te beschermen, behandelen en adviseren, maar testen tevens op hiv en bieden speciale zorg aan.

OVER BALR.

BALR. is een Nederlands luxe lifestyle merk dat sinds 2013 overal in het internationale straatbeeld te zien is. BALR. maakt de lifestyle van professionele voetballers bereikbaar. Vele topvoetballers worden regelmatig gespot in de kleding van het merk en ook DJ’s als Hardwell en Tiësto reizen de wereld rond met de producten van BALR. BALR. wordt in meer dan 150 landen verkocht.

BALR.
Press Club
Press Release
RED