• Home
  • Press
  • Fashion
  • Aaiko Fall 2019 'een reis door niemandsland'

Aaiko Fall 2019 'een reis door niemandsland'

PRESS RELEASE
Door Press Club

bezig met laden...

Scroll down to read more

Fashion

Ze is niet romantisch óf zakelijk, sexy óf masculien, de vrouw anno 2019 is het allemaal. De nieuwe Aaiko collectie is net zo veelzijdig als zij is.

Amsterdam, 29 januari 2019

Het Nederlandse Aaiko staat bekend om een eigenzinnige collectie; kledingstukken die het karakter van de drager benadrukken. Het merk wil vrouwen stimuleren om zichzelf steeds opnieuw uit te vinden, want ze moet snel kunnen schakelen. Op een lazy morning thuis volgt een drukke werkdag en aan het einde daarvan kan ze zomaar eens door moeten naar een etentje. Aaiko helpt haar transformeren.

Laag over laag over laag: we gaan kopje onder in een zachte bohemian sfeer met vrouwelijke tops en lange jurken en rokken. Alles losjes en vrij, Aaiko houdt het nazomergevoel nog even vast. Fris violet wordt gecombineerd met blue stone en zwart/wit monochrome krijgt een accent van zachte papaya en nude. Kleuren zijn levendig en geven prints en patronen diepte. Naast ruiten en dierenprints speelt floral een hoofdrol in de collectie dit seizoen met speelse bloemen en blaadjes in verschillende designs en formaten. Glanzend satijn met kanten details, ragfijne chiffon en gladde viscose, het kan niet op dit seizoen. Met zachte knitwear en brushed sweaters brengt Aaiko de look van party terug naar meer casual om ook van die doordeweekse dinsdag een feestje te maken. En -the divine is in the details- de gestreepte voering, gekleurde accenten en elastic belts maken het geheel ‘Aaiko’ .

Aaiko verweeft een vleugje retro in de collectie met natuurlijke materialen als zijde, wol, viscose en mohair in die zachte caramel-, hazelnoot- en honingtinten die de geschiedenis haar kleur geven. Organische prints geïnspireerd op de natuur worden bij elkaar gebracht door uitgesproken accessoires. Aaiko steekt het najaar lekker losjes in met oversized silhouetten om in weg te kruipen, extra lange jassen en romantische jurken. De double breasted sluiting is back en een fikse riem in de taille brengt de look samen. Aaiko zou Aaiko niet zijn als er niet ergens een twist of een haakje zat, het merk drukt haar stempel met eigenzinnige accenten. Gouden details en klassieke prints werken samen om te contrasteren en te verrassen. Een uitvergrote bloem naast klassieke checks, een luipaardprint krijgt kleur en ook de snakeskin trekt een eigen patroon.

Vanaf het moment dat Aaiko in 2005 werd gelanceerd is het de ambitie om te verrassen en om grenzen te verkennen. Die grenzen vervagen in het bohemian thema dit seizoen, inspiratie komt van over de hele wereld. Authentieke elementen van traditionele stukken van verre volkeren krijgen een eigen vertaling. De Aaiko collectie is als een reis door niemandsland, culture clash galore.

Ruffles en maxi jurken geven een gevoel van vrijheid. Luchtige ballonmouwen gaan hand in hand met lange faux fur bontjassen en zachte corduroy. Voor de Aaiko touch zijn er naast grijs en chili, verrassende accenten in arctic blue en fonkelend zilver aangebracht wat de stukken een eigenzinnig randje geeft

Het ultieme liefdesverhaal; de mode en de stad. In het snelle ritme van de urban lifestyle is het fijn als er gemakkelijk geschakeld kan worden; van vrije tijd naar werk en van dag naar avond tenue. Aaiko loopt warm voor jacquard, wol en shearling dit najaar. Het palet is fris met de hoofdkleuren jungle green en ginger gemixt met zwart witte pied de coq en soms een luxe, koperen shimmer.
Het silhouet is veelzijdig; een blazer met accent op de taille, lange jurken en wijde sweaters en truien. Hoe ze gecombineerd worden bepaald de sfeer, en die kan steeds opnieuw weer nét even anders zijn.

Over Aaiko
Aaiko is een Nederlands modemerk met een hoofdkantoor in Amsterdam. De drijvende kracht achter het merk is Pauline Brakenhoff. In 2005 richtte zij Aaiko op vanuit de ambitie om draagbare ontwerpen in een creatieve context te plaatsten. Zo daagt Pauline haar achterban uit om grenzen te verkennen. De basis van waaruit het merk werkt is sinds de opening onveranderd; Pauline’s eigenzinnige kijk op de wereld staat centraal. Reizen naar alle uithoeken van die wereld hebben haar blik gekleurd en dat
zie je terug in de collecties. Aaiko is een ode aan nieuwsgierigheid.
Aaiko wordt verkocht in 250 boutiques en warenhuizen in Nederland, België, Duitsland en Canada en heeft eigen winkels in Amsterdam en Den Haag. Voor meer informatie: www.aaiko.com

Aaiko
Press Club
Press Release