• Home
  • Press
  • Business
  • MARCOLIN GROUP EN TIMBERLAND HERNIEUWEN HUN PARTNERSCHAP TOT 2023

MARCOLIN GROUP EN TIMBERLAND HERNIEUWEN HUN PARTNERSCHAP TOT 2023

PRESS RELEASE
Door Press Club

bezig met laden...

Scroll down to read more

Business

Longarone (Italy), 26 september 2018 - Marcolin Group, een van de leidinggevende bedrijven in de eyewear wereld, en TBL Licensing LLC, hebben vandaag de vervroegde vernieuwing bekendgemaakt van de licentie overeenkomst van het ontwerp, de productie en wereldwijde distributie van Timberland® correctiemonturen en zonnebrillen. De licentie, die voor het eerst in 2003 werd getekend, werd hernieuwd voor vijf extra jaar tot december 2023.

Timberland is een wereldleider in het ontwerp, vervaardigen en op de markt brengen van hoogstaande schoenen, kledij en accessoires voor mensen die houden van outdoors. Het merk streeft ernaar de hoogste standaard te bereiken van kwaliteit, terwijl het op een verantwoorde en innovatieve manier werkzaam is wat betreft haar producten en het milieu.

Marcolin Group drukt de waarden uit van het iconische lifestyle merk, en zorgt voor een premium eyewear collectie die een eerbetoon brengt aan de rijke erfenis van Timberland. De stijl wordt gekenmerkt door comfort en lichtheid; de zonnebrillen hebben gepolariseerde lenzen met een anti-verblindende behandeling en de meeste stijlen, inclusief correctiemonturen, hebben ten minste 35% plastiek van biologische afkomst waardoor ze het EarthkeepersTM logo hebben gewonnen. EarthkeepersTM begon in 2007 als een collectie laarzen en is geëvolueerd in een overkoepelende filosofie die het Timberland merk leidt, inclusief een consistent engagement om producten verantwoord te maken, de outdoors te beschermen en herstellen, en gemeenschappen over heel de wereld te dienen.

Over Marcolin Group

Marcolin is een van de leiders in de eyewear industrie en valt op door het streven naar uitmuntendheid, de voortdurende innovatie en het unieke talent om design en Italiaans vakmanschap te combineren met het DNA van elk merk. De portfolio van het bedrijf omvat: Tom Ford, Balenciaga, Moncler, Ermenegildo Zegna, Montblanc, Roberto Cavalli, Tod's, Emilio Pucci, Swarovski, Dsquared2, Diesel, Just Cavalli, Covergirl, Kenneth Cole, Timberland, Guess, Gant, Harley-Davidson, Marciano, Catherine Deneuve, Skechers, Bongo, Candie’s, Rampage, Viva, Marcolin and Web.

In 2017 heeft het bedrijf ongeveer 14 miljoen brillen verkocht.

Over Timberland

Timberland is een wereldleider in het ontwerp, het vervaardigen en op de markt brengen van hoogstaande schoenen, kledij en accessoires voor mensen die houden van outdoors. Het merk is het meest bekend door haar originele gele laars die in 1973 werd geïntroduceerd. Tegenwoordig kleedt Timberland haar klanten van top tot teen, met veelzijdige collecties die de rijke erfenis van vakmanschap, functie en stijl van het merk reflecteren. Timberland zet lifestyle producten in de markt onder de noemer Timberland® en Timberland Boot Company®, en industriële schoenen en werkkledij onder het merk Timberland PRO®. Haar producten worden overal in de wereld verkocht in toonaangevende department stores en bijzondere winkels naast company-owned retail locations en online winkels. Timberlands toewijding om kwaliteitsproducten te maken wordt gecombineerd met een voortgezet engagement voor sociale en milieu verantwoordelijkheid – om het beter te maken voor haar producten, het milieu en gemeenschappen over de hele wereld.

Marcolin
Marcolin Group
Press Release
PRESSCLUB
Timberland