• Home
  • Press
  • Business
  • CEO Patrick Stassi van Kiabi: "Ons doel is om het favoriete verantwoorde en betaalbare wereldwijde modemerk van gezinnen te worden"

CEO Patrick Stassi van Kiabi: "Ons doel is om het favoriete verantwoorde en betaalbare wereldwijde modemerk van gezinnen te worden"

PRESS RELEASE
Door Press Club

bezig met laden...

Scroll down to read more

Business

Credits: Kiabi

Terwijl de mode-industrie worstelt met uitdagingen zoals inflatie, milieuzorgen en het dilemma van fast fashion, heeft Kiabi zich niet alleen veerkrachtig getoond, maar ook vooruitstrevend voor haar 23 miljoen klanten wereldwijd. Onder leiding van CEO Patrick Stassi heeft Kiabi haar uitstekende prijs-kwaliteitverhouding behouden, 64 nieuwe verkooppunten toegevoegd en een omzetstijging van 1% tot €2,2 miljard in 2023 gerealiseerd. Bovendien werd het merk voor het tweede jaar op rij in al hun landen gecertificeerd als een Great Place to Work.

Na een goed 2023, dat goed standhield ondanks een trage vraag, en volledig bewust van onze moeilijke uitdagingen, moeten we wendbaar zijn om het Kiabi van morgen op te bouwen en gezinnen betaalbare mode van hoge kwaliteit te blijven bieden, terwijl we ons houden aan maatschappelijk verantwoorde principes.

Patrick Stassi, CEO van KIABI

Strategische initiatieven en ambities voor 2024

Kiabi gaat 2024 in met een duidelijke uitdaging: het merk wil zijn positie als het meest geschikte, verantwoorde en betaalbare gezinsmerk verstevigen. Dit doel wordt ondersteund door een veelzijdige strategie die zich richt op het verbeteren van de omnichannel winkelervaring, het versterken van de sociale en personeelsverplichtingen en ambitieuze internationale groei.

Kiabi's visie voor de toekomst in 2035

Kijkend naar de toekomst, houdt Kiabi's visie voor 2035 de focus op het versterken van haar identiteit en ontvouwt een routekaart met strategieën rond duurzaamheid, circulaire economie en inclusiviteit. Het merk wil zijn ecologische voetafdruk verkleinen door initiatieven zoals het optimaliseren van de levenscyclus van producten, maar ook actief zijn op het gebied van de circulaire economie. Dit omvat de uitbreiding van Kiabi's tweedehands aanbod en recyclingprogramma's, en het bijwerken van de logistiek om de uitstoot van koolstof te minimaliseren met innovatieve oplossingen zoals fietsbezorging voor de laatste mijl en geoptimaliseerde vrachtoplossingen. Maar dit is nog niet alles: Kiabi's langetermijnfocus op inclusiviteit wil de diverse behoeften van consumenten goed begrijpen en ervoor zorgen dat mode toegankelijk is voor iedereen, ongeacht maat of beperkingen.

Ons Vision 2035-plan onderbouwt wat we doen, onze prioriteiten en beslissingen dienovereenkomstig. Dit optimistische, innovatieve, unieke en transformatieve plan zal voor ons de weg vrijmaken om samen aan de 'toekomst van Kiabi' te bouwen. Ons doel voor 2024 is om het favoriete verantwoorde en betaalbare wereldwijde modemerk van gezinnen te worden.

Patrick Stassi, KIABI CEO

Met een duidelijke visie voor 2035 is Kiabi op weg om het favoriete merk voor gezinnen wereldwijd te worden en een voorbeeld te zijn voor de mode-industrie in het algemeen. Met een standvastige toewijding aan haar waarden en een heldere blik op de horizon, waarbij betaalbaarheid samengaat met sociale en ecologische verantwoordelijkheid, is Kiabi een merk om in de gaten te houden in de komende jaren.

Werken bij Kiabi?
Klik hier voor alle openstaande vacatures
KIABI