Zalando’s curated shopping gaat verder
bezig met laden...
De pilot 'Project Z’ was een groot succes en daarom rolt Zalando het curated shopping programma uit over heel Duitsland. Het gaat verder onder een nieuwe naam: Zalon. Dat melden diverse media.
De service is vergelijkbaar met personal shopping services als die van The Cloakroom, Outfittery, Suitcase en House of Einstein. De klant geeft zijn modevoorkeuren door en Zalando krijgt inzicht in social mediaprofielen als Facebook, Instagram en Pinterest. Een persoonlijke stylist stuurt vervolgens een doos met geselecteerde items naar de klant, die vervolgens zelf kan kiezen welke items hij houdt. De overige items kunnen kosteloos retour worden gestuurd.
Volgens het Duitse Internet World hebben zich al een paar duizend Duitse klanten aangemeld voor de service. Zalando laat weten de feedback van de aanmelders te hebben gebruikt om zijn service te optimaliseren; zo hebben stylisten nu een eigen introductiepagina met informatie, foto’s en video’s.
Aan Twinkle laat Zalando weten dat de uitrol van Zalon in Nederland nog niet in de planning staat, maar als de resultaten goed zijn ‘kunnen we er zeker over nadenken’.