Zalando maakt gebruik van VR in nieuwe pop-up store

Geen fysieke, maar virtuele kleding om te passen. Het kan in een tijdelijke virtual reality pop-up store die Zalando vandaag opent in Madrid. Dat schrijven diverse media, waaronder Twinklemagazine.

Bij binnenkomst in de winkel - die de naam ‘The free to be shop’ draagt - worden consumenten gescand. Vervolgens kunnen consumenten kleding uit Zalando’s webwinkel passen. Kledingstukken worden daarbij op het lichaam van de klant geprojecteerd.

Het openen van de pop-up store is onderdeel van Zalando’s ‘free to be’ campagne. Vandaar dat het e-commerceplatform genderneutraal te werk gaat in de winkel. Zo hoeft bij het scannen van het lichaam geen rekening gehouden te worden met het geslacht van een persoon. Ook maakt pasvorm en maat niet uit, zo blijkt uit de berichtgeving.

De pop-up store is geopend van 3 tot en met 6 oktober.

Beeld: Zalando newsroom

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN