• Home
  • Nieuws
  • Retail
  • Winkelconcept À Suivre gaat verder als Collectors Club, eigen merk krijgt grotere rol

Winkelconcept À Suivre gaat verder als Collectors Club, eigen merk krijgt grotere rol

Door Nora Veerman

bezig met laden...

Scroll down to read more

Retail

Campagnebeeld van de lente-zomercollectie 2023 van Collectors Club, met als titel 'Dare to'. Beeld: Collectors Club

Het Belgische winkelconcept À Suivre slaat een nieuwe richting in. De winkels in Knokke, Kortrijk en Latem worden momenteel verbouwd. Op 17 februari gaan ze opnieuw open onder de naam Collectors Club, zo bevestigt een woordvoerder van het merk tegenover FashionUnited. De winkels hebben dan ook een ander uiterlijk en een vernieuwd assortiment. De boetiek in Roeselare heropent niet: deze werd onlangs definitief gesloten. Ook de outlet in Brugge gaat dicht.

De naam Collectors Club is afkomstig van het eigen label van À Suivre, dat vijf jaar geleden door Nele Van Doorslaer en haar zus Veerle werd opgestart als onderdeel van de multibrand-keten. Dat merk komt in het nieuwe concept meer centraal te staan, vertelt woordvoerder en agent Yasmine Zahnoun aan de telefoon. Wel zullen er ook nog steeds andere merken te vinden zijn, waaronder Ulla Johnson en Mansur Gavriel.

Oprichter À Suivre wil van winkels ‘volwaardige ontmoetingsplekken’ maken

Daar blijft het niet bij. Behalve mode zijn er in de winkels van Collectors Club straks ook accessoires en interieurartikelen te vinden. Daarnaast worden de boetieks volwaardige ‘clubs’, zo is in een persbericht van het bedrijf te lezen: ontmoetingsplekken waar ook talks, evenementen en workshops zullen worden georganiseerd.

Op die manier wil Van Doorslaer de winkels meer onderscheidend maken in een tijd die de fysieke retail veel uitdagingen voor de voeten werpt. “De kost om een multimerkenwinkel uit te baten is hoger dan ooit,” staat in het persbericht. “Nu consumenten na de pandemie in steeds grotere aantallen terugkeren naar fysieke winkels, willen wij onze klanten terug naar de winkel begeleiden op een manier die een aanvulling vormt in plaats van concurreert met digitale consumentencontactpunten.”

Behalve de winkels ondergaat ook het modelabel Collectors Club een transformatie. Het merk wordt ‘meer uitgesproken’, zegt Zahnoun. In de campagnes zal meer aandacht zijn voor een verhalend aspect en het actief betrekken van de community rond Collectors Club. Het merk deelde al een aantal campagnebeelden, die een duidelijk contrast vormen met de klassieke sfeer die het merk eerst omhulde.

Campagnebeelden van de lente-zomercollectie 2023 van Collectors Club, met als titel 'Dare to'. Beeld: Collectors Club
A Suivre
Collectors Club