• Home
  • Nieuws
  • Retail
  • Wehkamp implementeert kosten voor retourzendingen

Wehkamp implementeert kosten voor retourzendingen

Door Sylvana Lijbaart

bezig met laden...

Scroll down to read more

Retail

Wehkmap gaat kosten voor retourzendingen implementeren. Beeld: Wehkamp

Wehkamp gaat retourkosten rekenen, dat meldt Graham Harris, CEO bij de webshop, aan het Algemeen Dagblad. Het doel is de grote aantal retourzendingen terug te dringen. Wanneer de kosten voor retourzendingen geïmplementeerd worden, is nog niet bekend.

Het zal in eerste instantie gaan om vijftig cent per artikel dat wordt geretourneerd, meldt Harris. Een verwerking van een teruggezonden artikel kost Wehkamp twee euro.

Volgens de CEO komen er per dag 50.000 items retour. Op de retour-afdeling werken zo’n 150 mensen om deze zendingen te verwerken.

“Het aantal retouren van klanten is soms shocking. We hebben alles gedaan, geprobeerd het gedrag te veranderen. Bijvoorbeeld door betere foto’s toe te voegen, hulp te bieden bij ‘de goede maat’ kiezen- onze IT-mensen hebben alles uit de kast gehaald en dat hielp allemaal maar een klein beetje. Dan kun je niet anders”, aldus Harris.

Retouren
Wehkamp