Victoria's Secret sluit zeker 53 winkels
bezig met laden...
Tientallen winkels van Victoria’s Secret sluiten nog dit jaar hun deuren. Na een teleurstellend winstrapport van moederbedrijf L Brands is het Amerikaanse lingeriebedrijf van plan om ten minste 53 van de 1.170 winkels in Noord-Amerika te sluiten. Dat maakt financieel directeur Stuart Burgdoerfer donderdagochtend bekend tijdens een conference call.
Het inkrimpen van de verkooppunten komt niet uit de lucht vallen: Victoria’s Secret kampt al langer met toenemende concurrentie en ziet de omzetten teruglopen. Daarnaast verliest het merk volgens verschillende bronnen sympathie van het winkelend publiek door zijn hyper-geseksualiseerde advertenties waarin vrouwen teveel als lustobjecten zouden worden neergezet, wat niet aansluit bij het #MeToo-tijdperk, en worden de extravagante shows als racistisch bestempeld.
In 2018 sloot het lingeriebedrijf ook al dertig winkels, twee keer zoveel als het gemiddelde aantal sluitingen van vijftien winkels per jaar. "Onze plannen voor winkelsluitingen zijn in 2018 opgevoerd en we hebben de afgelopen jaren aanzienlijk minder geïnvesteerd in nieuwe winkels en de verbouwing van bestaande winkels", aldus Stuart Burgdoerfer.
Beeld: Victoria's Secret Facebook