• Home
  • Nieuws
  • Retail
  • Vernieuwde mannenmode afdeling bij Liberty London

Vernieuwde mannenmode afdeling bij Liberty London

Door Tessa Guntlisbergen

bezig met laden...

Scroll down to read more

Retail

Het iconische Britse warenhuis Liberty London heeft haar mannenmode afdeling een metamorfose gegeven. Om de herlancering te kunnen realiseren, heeft de winkel de grootste investering in haar 142-jarige geschiedenis gedaan. De vernieuwde afdeling wordt op 1 augustus geopend, melden diverse media.

De mannenmode afdeling op de begane grond van het pand wordt na de verbouwing een stuk groter en biedt plaats voor twintig extra merken, waaronder denimlabels Edwin en Acne Studios en enkele Japanse cultmerken Fabric en Kapital. Ook T-shirt labels als Strangers, Maison Labiche en Remi Relief zijn na de herlancering verkrijgbaar bij Liberty.

Met de aanvullingen heeft Laura Robertshaw, die sinds begin dit jaar werkzaam is bij Liberty, naar eigen zeggen een ‘intelligente kledingkast’ voor mannen gecreëerd. “Tegenwoordig lopen winkels het risico om dezelfde selectie van dezelfde merken aan te bieden. Consumenten zijn enthousiast over nieuwigheid, diverse merkaanbiedingen en overwogen aankopen die iets verrassends opleveren,” stelt Robertshaw.

De ruimte is ingedeeld als een ‘eclectisch huis’ met verschillende kamers die zich rond openhaarden bevinden en zijn gedecoreerd met kunstobjecten. Ontwerpen uit Liberty’s printarchief worden gebruikt voor de tapijten en gordijnen. Voor het ontwerp van de inrichting werkte het warenhuis samen met de Londense studio Daytrip.

In juni besteedt FashionUnited aandacht aan de internationale Mannenmodeweken. Voor alle reads over mannenmode klik hier.

Beeld: Liberty London Facebook

Liberty London
MANNENMODE