• Home
  • Nieuws
  • Retail
  • Uniqlo lanceert nieuw winkelconcept: energiebesparende ‘wegwinkels’ met bloemenafdeling

Uniqlo lanceert nieuw winkelconcept: energiebesparende ‘wegwinkels’ met bloemenafdeling

Door Sylvana Lijbaart

bezig met laden...

Scroll down to read more

Retail

Uniqlo's Maebashi prototype winkel. Beeld: Uniqlo.

Kledingretailer Uniqlo opent op 21 april een innovatieve winkel langs de weg in Maebashi, Japan. Het betreft een experiment, waarna mogelijk wereldwijd Uniqlo-winkels langs de weg verschijnen, zo meldt Uniqlo in een persbericht.

Voor de winkel in Maebashi ontwikkelde Uniqlo een nieuw concept 'dat klanten aanspreekt en de filosofie van het merk weerspiegelt', zo schrijft het bedrijf. Die filosofie bevat onder andere de behoefte om ‘bij te dragen aan de ontwikkeling van een welvarende samenleving en de verwezenlijking van een betere wereld’. Daarom voorziet Uniqlo de winkel van energiebesparende voorzieningen en een uitgebreid pakket lifestyle-diensten, zoals een bloemenwinkel, café en de eerste permanente Re.Uniqlo Studio- de reparatie, hergebruik, recycling en remake service van het bedrijf.

De winkel is ongeveer 2500 vierkante meter en biedt dames-, heren en kindermode aan. Volgens Uniqlo moet de winkel ongeveer veertig procent minder elektriciteit verbruiken dan de ‘normale’ winkels van de kledingretailer. Daarnaast wordt vijftien procent van het elektriciteitsverbruik gecompenseerd door de aangesloten zonnepanelen.

Uniqlo
Winkelconcept