Tijdschrift Flair maakt webshop ‘shoppable’

Shoppable content heeft de laatste jaren flink aan populariteit gewonnen. Lifestylemagazine Flair speelt vanaf nu in op deze trend door het ‘’shoppable’’ maken van de website, bericht De Tijd.

Wie de website van Flair bezoekt, treft bij verschillende foto’s een klein icoontje aan in de vorm van een winkelwagen. Ziet de consument iets dat haar bevalt, dan kan het item in kwestie gelijk in het virtuele winkelmandje van de zogenaamde Flair Shop worden geplaatst. In een pop-up aan de zijkant van het scherm verschijnen productinformatie, diverse foto’s, de winkel waar het product wordt verkocht en de beschikbare maten. Zonder de website van Flair te hoeven verlaten, kunnen items van e-tailers waarmee het tijdschrift samenwerkt onmiddellijk worden aangeschaft.

”Magazines halen hun inkomsten traditioneel uit adverteerders en consumenten,” verklaarde hoofdredacteur Frederik de Swaef uit aan De Tijd. “Die laatste inkomstenbron valt echter moeilijk over te planten naar online. Daarom zijn we gaan nadenken, en kwamen we met het idee van een webshop die alle webshops moet omvatten.” Flair vond een partner Monotote: een Amerikaans-Nederlands bedrijf dat zich al bezighield met de technologische kant van het idee.

Retailers Zalando en Zeb werken al samen met Flair, en het is de bedoeling dat binnenkort meer partners zullen worden gevonden. Voor de items die worden verkocht, ontvangt Flair een commissie.

Beeld: Flair.be

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN